MY’SPRESSO، نام تجاری نوعی قهوه است که در سال 2012 تاسیس شده و بنیانگذاران آن دو برادر جوان فرانسوی هستند. کارآفرینان جوانی که از رازهای موفقیت خود در دنیای تجارت قهوه میگویند.MY’SPRESSO برای نخستین بار دانههای قهوه را که بهصورت مکانیزه بو داده و آمادهسازی میشود به مشتریان خود ارائه میکند. MY’SPRESSO، نخـــستین بار در خانه احداث شد. توماس کارالسکی، یکی از بنیانگذاران شرکت میگوید: «ما یعنی خانواده کارالسکی در خانه خیلی قهوه میخوردیم، خیلی زیاد و همین باعث شد یکروز من و برادرم تصمیم بگیریم توزیع و نوآوری در این زمینه را بهعنوان شغل آینده خود انتخاب کنیم.»
این فکر خلاقانه تنها با مطرح شدن یک سوال به ذهن دو برادر رسید. توماس و کامیل تا جایی که به یاد دارند پدر و مادر خود را درحال خوردن قهوه دیدهاند. یکروز که طبق معمول همیشه مشغول خوردن قهوه روزانه خود بودند در این مورد صحبت میکردند که چرا قهوه روزبهروز گرانتر میشود؟ سوالی که وقتی به گوش دو برادر کنجکاو رسید آنها را به فکر واداشت. آنها با تحقیق درمورد میزان مصرف قهوه به این نتیجه رسیدند که مصرف قهوه در محل کار برای 84 درصد مردم به یک عادت همیشگی و انکارناپذیر تبدیل شده است.
کشف دیگر آنها این بود که بازار قهوه از حدود 20 سال قبل هیچ تغییری نکرده و متحول نشده است. آن زمان توماس و کامیل دانشآموز بودند و معلمان مدرسه زمانیکه از طرح و ایده خلاقانه آنها باخبر شدند آنها را از شرکت در کلاسهای درس معاف کردند و تنها موظف بودند هر هفته گزارشی از عملکرد خود را به معلمها ارائه داده و از آنها مشاوره و راهنمایی بگیرند و این خود پیشرفت کار را دوچندان میکرد.
پیشرفت تدریجی و رفع کمبودها متناسب با نیاز مشتری
کارآفرینان جوان برای شروع یک سایت فروش آنلاین راهاندازی کردند که در آن انواع قهوه به مشتریان ارائه میشد.اما بعد از گذشت چند ماه متوجه نیاز دیگری در بین مشتریهای خود شدند و آن فروش دانههای قهوه بود. شکلی از قهوه که از آن غافل شده بودند و در حقیقت شناخت چندانی از آن نداشتند.بنابراین این نوع از قهوه را که درحال حاضر از پرطرفدارترین انواع قهوه است به لیست فروش خود اضافه کردند و به این ترتیب سود حاصل تا چندبرابر افزایش پیدا کرد، زیرا زمانیکه قهوه را بهصورت دانه مصرف میکنیم کیفیت، رنگ و عطر قهوه حفظ میشود و این فوقالعاده بود.
بعد از گذشت هفت ماه از شروع کار آنها سایت فروش خود را بسته و MY’SPRESSO را تاسیس کردند.شعار آنها این بود که قهوه را بهنوشیدنی اول مردم تبدیل کنند. یکی دیگر از نیازهایی که در طولانیمدت متوجه آن شدند فروش دستگاههای قهوهساز بود که برای آمادهسازی قهوه مورد نیاز بود.بنابراین اقلام قابل فروش با توجه به نیازهای مشتری روزبه روز در حال افزایش بود.
شناسایی و شراکت با بهترینها
توماس و کامیل یکی از بهترین قهوهسازهای فرانسوی را برای آمادهسازی و بو دادن قهوه به همکاری دعوت کردند، زیرا شرکت دانههای قهوه را بهصورت تازه و دست نخورده خریداری میکرد و برای تهیه دانههای قهوه نیز تحقیقات زیادی لازم بود و به این منظور شرکتهایی از چهار کشور را که از بهترین تولیدکنندگان قهوه بودند انتخاب کردند که از آن جمله میتوان کشورهای کلمبیا، اتیوپی، کنیا، گینه و همینطور برزیل را که یکی از معروفترین صادرکنندگان قهوه در جهان است، نام برد.
آنچه حائز اهمیت است این است که قهوه خریداری شده محصول همان سال باشد تا شرکت بتواند تازگی آن را ضمانت کند. برای آمادهسازی دانههای قهوه دستگاههای خاصی لازم بود و برای این منظور تاسیسکنندگانMY’SPRESSO با شرکت قهوهساز سیئیسی قرارداد بستند تا دستگاههای لازم را از این شرکت خریداری کنند. مشتری میتواند به راحتی کالای مورد نظر خود را از طریق سایت اینترنتی انتخاب کند و تحویل بگیرد.
MY’SPRESSO در این زمینه بسیار خوب پیش رفته و درسال گذشته تعداد 60 مشتری بهطور ثابت خرید خود را از شرکت تمدید میکردند و این تعداد در پایان سال 2015 به 350 نفر رسید. برای رسیدن به این هدف شرکت تاجران و نمایندگان بیشتری را استخدام کرد اما نکته قابلی توجهی که یکی از رؤسای شرکت به آن اشاره کرده این است که کارمندان و نمایندگان شرکتهایی که قرار است باMY’SPRESSO قرارداد همکاری امضا کنند خودشان از مشتریهای ثابت شرکت شده و از خدمات آن استفاده میکنند.