اگر صاحب یک آرایشگاه هستید و می خواهید از آن یک برند بسازید، باید بدانید فرصت های برندسازی برای یک آرایشگاه محدود است. حتی هنرمندان هم بعد از اصلاح و پیرایش مو وقتی روی صحنه می روند کسی نمی تواند حدس بزند که کدام آرایشگر این کار را برای شان انجام داده است، اما روش های دیگری برای جلب توجه مشتریان به سالن شما وجود دارد که نیاز به صرف هزینه های زیادی ندارد.
1- چاپ نام آرایشگاه روی لباس
می توانید نوشته و تصویر چاپی بر لباس خود و دوستان تان انجام دهید و نام آرایشگاه و یک مدل مو را روی آن بیاورید تا هنگامی که در خیابان در حال عبور هستید توجه دیگران به آن جلب شده و نام آرایشگاه شما در خاطرشان بماند. این تبلیغات مجانی برای کسب و کار شماست.
2- با یک عکاس قرارداد ببندید
معمولا شغل آرایشگری ارتباط تنگاتنگی با عکاسی دارد و اگر بتوانید یک عکاس را در ازای مبلغی ناچیز به کار بگیرید کسب و کار شما بیشتر دیده می شود.
مثلا خیلی ها از اینکه پس از زینت دادن، موهای شان همان لحظه عکسی حرفه ای از خود داشته باشند، استقبال می کنند، زیرا نیازی به رفتن به آتلیه نمی بینند و عکاس هم با قرارگیری در همان مکان می تواند دستمزد قابل توجهی برای خود داشته باشد.
3- عکس آنلاین
می توانید مدل های پیرایش مو را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید و در زیر پست آدرس و شماره تماس خود را قرار دهید. این روشی است که بیشتر سالن های آرایش ایرانی برای تبلیغ در رسانه های اجتماعی از آن استفاده می کنند.
4- خودتان مدل شوید
هیچ کسی دوست ندارد به سالنی برود که در آن از تجربه آرایشگر آگاه نباشد. می توانید خودتان را مدل آرایش و پیرایش کرده تا مشتریان شما با دیدن تصاویر روی در و دیوار آرایشگاه به کسب و کار شما اعتماد کرده و پس از اتمام کارشان راضی بوده و دوباره مراجعه کنند. تنها با چند تصویر می توانید آنها را به انجام این کار ترغیب کنید.
5- یک وبلاگ ایجاد کنید
هیچ چیزی بهتر از بازاریابی آنلاین برای کسب و کار شما نیست. به عنوان یک آرایشگر می توانید خدمتی که انجام می دهید را برای دیگران به نمایش بگذارید. یک عکس بهتر از 100 کلمه عمل می کند. حتی در مورد توضیح فعالیت های تان نیاز نیست آن را طویل کنید، بلکه به صورت شفاف و ساده در مورد کاری که انجام داده اید چند خطی بیان کنید.
6- روش های جدید را بلد باشید
روش های جدید در اصلاح و پیرایش موها و... را می توانید در اینترنت بدون پرداخت هزینه ای فرابگیرید. آنچه مهم است این است که با روش های جدید کوتاهی مو و آرایش آشنا باشید تا مشتریان بدانند رویکردی که در دنیا جدید است را شما هم بلدید.
پس اندکی زمان برای فراگیری این روش ها کنار بگذارید و حتی می توانید با پرداخت مبلغی آن را از سالن های آرایش دیگر فرا بگیرید. آگاهی نسبت به مدهای جدید یکی از روش های استقبال مشتریان از کسب و کار شماست.