انجمنهای «روتاری»، اتاقهای تجارت و مانند اینها تماما تاریخچه شکلگیری درازی دارند. اینگونه موسسات علاوه بر فراهم کردن فرصتهای شغلی برای مردم عادی بهعنوان منبعی برای کسبوکارهای جدید نیز در نظرگرفته میشوند. فرصتهای شغلی محلی و منطقهای بسیار زیادی در سراسر دنیا وجود دارد، در عین حال ایجاد یک رابطه مناسب میان این فرصتهای شغلی با دیگر کسبوکارهای محلی به خودی خود از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از موسسات مانند انجمنهای روتاری برای تحقق اهداف خود نیاز به دریافت کمک در زمینه روابط عمومی دارند اما به ندرت از افراد حرفهای در این زمینه استفاده میکنند.
ایده
بعد از پیوستن به یک سازمان تجاری داوطلب سردبیری مجله یا روزنامه سازمان شوید. اگرچه راه دشواری برای تبدیل شدن به یک سردبیر پیش رو دارید اما در صورت موفقیت گام بسیار مهمی در جهت پیشرفت در حوزه تجارت بر داشتهاید. یک سردبیر نخستین نفری است که در جریان اخبار مربوط به پیشرفتهای شرکت قرار میگیرد، سردبیری باعث خواهد شد تا در میان روزنامهنگاران شهرتی بهدست بیاورید و از همه مهمتر شما با کسب تجربه در زمینه مطبوعات ارتباطتان با خبرنگاران بهتر خواهد شد.
سردبیر بودن بدون شک به معنای انجام فعالیتهای روابط عمومی برای کارکنان نیست، وظیفه یک سردبیر از یک سو معرفی محصولات و نوآوریهای شرکت و از سوی دیگر گسترش شهرت شرکت است. نکته مهم عدم نگرانی در مورد نداشتن تجربه کاری در زمینه روابط عمومی است، هیچکس از ابتدا حرفهای نیست در عین حال امری که برای شما بهعنوان یک شخص تازه کار اهمیت فوقالعادهای دارد تلاش و کوششی است که باید از خود نشان دهید.
آنچه در عمل باید انجام دهیم
- مطمئن شوید سازمانی که قصد پیوستن با آن را دارید ارتباط مثبتی با مردم دارد و همچنین مورد قبول آنهاست.
- در امور مختلف داوطلب شوید. این ماجراجویی شما نتایجی خوبی را به ارمغان خواهد آورد.
- برای بر عهده گرفتن موقعیتهای مختلف فعال باشید و از دیگران بخواهید این شانس را به شما بدهند تا خود را ثابت کنید.