جنابخان لبو فروش خوشلهجهای که به تأیید اهالی تیزبین و ریزبین جنوبی خیلی ماهرانه پرداخت و معرفی شده است، با صداپیشگی محمد بحرانی که محبوبیت اولیهاش را با کاراکترهای جذاب ببعی و آقوی همساده برنامه تلویزیونی کلاهقرمزی دارد، بهصورت کاملاً حرفهای روی برند شخصیاش خوب کار کرده است. این برند محبوب شخصی بهصورت هوشمندانهای همه چیزش به همه چیزش خوب آمده است!
محمد بحرانی بعد از موفقیت در ارتباط گرفتن با طیف وسیعی از مخاطب توسط دو کاراکتر محبوب و معروف در برنامهای قدیمی و محبوبتر و معروفتر بهصورت هوشمندانهای در رسانههای اجتماعی خوب و قوی ظاهر شد و برای خودش جدا از شوی پرطرفدار کلاه قرمزی و کاراکترهای دوست داشتنی که صدا و لهجهاش را به آنها پیشکش کرده بود، کاراکتری مستقل شد که داستانهای جذابی برای گفتن داشت و طرفدارهای خودش را پیدا کرد.
حرکت هوشمندانه بعدی از آنجا شروع شد که محمد بحرانی ارتباطش را با دنیایی که از آن شروع کرده بود و در آن به معروفیت رسیده بود قطع نکرد و در نمایشی با مخاطب خاصتر کاراکتر جدیدش را مجددا به دنیای کودکان معرفی کرد. برنامه شادی که با بازیگری رامبد جوان در شبکه نمایش خانگی توزیع شد و جناب خان در آن به دنیای کودکان معرفی شد. بحرانی از آگاهیهای فردی خود بسیار زیرکانه در شخصیتسازی جناب خان استفاده کرده است. اتفاقی که در شیراز بسیار زیاد قابل مشاهده است پیوند خانوادههای شیرازی و جنوبی از زمان جنگ است که فرزندانی چون بحرانی دارند. آنها به زبان، آداب و رسوم و فرهنگ هر دو خطه آشنایی دارند که این آشنایی بهصورت هوشمندانه و قابل ستایشی در محمد بحرانی کار شده و به تسلط رسیده است و نتیجه آن کاراکتر بسیار قابل باور و بهشدت شیرازی آقوی همساده و جناب خان است که حتی ورای پوشش بنفشش، موهای فرفری و پوست آفتاب سوخته و عینک ریبنش پیداست.
جناب خان در برنامه کودکانه کوچه مروارید چکش کاری شد و توسط استعداد درخشان این روزهای تلویزیون و هم بازی او در برنامه کوچه مروارید به رسانهای عمومی و برنامه پر مخاطب خندوانه دعوت شد! جناب خان یک عروسک همه چیز تمام است، در روزهایی که مردم تلخترند با آن لهجه شیرینش دلها را میخنداند و کلیپهای چندین دقیقهایاش در تمام اپلیکیشنهای دنیای مجازی دست به دست میشود. بیدغدغهتر و با چشم پوشی بیشتر-چون عروسک است- میخواند و مینوازد و برنامه رامبد جوان را خاصتر و دلخواهتر میکند.
جناب خان تغییرات محیطی و موجها را خوب شناسایی میکند و حتی میرود که موجسازی کند. تکیهکلامها و گویشش بین طرفدارانش جا افتاده است و همشهریانش به طرفداری و اعلام نزدیکی به او اعلامیه صادر میکنند. جناب خان برند شخصی است که در این تب ستارهپرستی و ستارهکشی و در جایی که از روی چشم طرفداران بودن تا لگدمال شدن زیر پاهایشان به جملهای حتی بهصورت مجازی بند هستی، جای امنی نشسته است! و اگر با کسی ازدواج کند، حرفی بزند، حرفش را پس بگیرد یا مهمان اشتباهی دعوت کند، در نهایت عروسک است و کسی روی دیوارهای مجازیاش فحش نمینویسد، حداقل میشود امیدوار بود!
* مشاور تبلیغات و برندسازی