اگر بتوانید کسبوکارهای دیگری را شناسایی کنید که به جامعه هدف مشترکی خدمات میدهند، آنگاه مواردی را یافتهاید که مناسب همپوشانی تبلیغات هستند.
اگر هر دو طرف میزان مخاطبان یکسانی داشته باشند، برنامهریزی و اجرای چنین تبلیغاتی بسیار آسان است. این نوع تبلیغات زمانی انجام میشود که هر دوی شما توافق کنید تبلیغات خود را برمبنای کسبوکار طرف مقابل قرار دهید.
این نوع همکاریها در فضای مجازی مکررا اتفاق میافتد. اگر هر دو طرف از یک واسطه برای پیگیری و بررسی تعداد فروش استفاده کنند و یک کمیسیون از پیش تعیینشده به طرف دیگر بپردازند، نگرانیهای طرفین در مورد تفاوت میزان جمعیت مخاطبان یا تفاوت میزان پاسخها به آفرهای گوناگون، از بین میرود.
من به دهها بازاریاب جدید در فضای مجازی کمک کردهام تا با معرفی محصولات با کیفیتشان به جمعیت مخاطبان من، کسبوکار خود را تثبیت کنند. این موضوع باعث میشود لیست ایمیل آنها رشد و رونق یابد، مشتریان من محصولات و اطلاعات با کیفیتی که میخواهند، دریافت کنند و من نیز به خاطر محصولاتی که معرفی و تبلیغ میکنم، پورسانت دریافت کنم.
معاوضه مقاله
برای اینکه راحتتر در معرض دید مخاطبان هدف قرار گیرید، مقالهها را معاوضه کنید. پس از شناسایی شرکای بالقوه که در یک حوزه کاری مشترک فعالیت میکنند، میتوانید مقالهها را با آنها معاوضه کنید تا از این طریق پیام خود را در فضای مجازی گسترش دهید. معاوضه بلاگها یا خبرنامهها این امکان را برای هر دو طرف فراهم میکند تا در معرض دید مخاطبانی قرار بگیرند که از طرق دیگر امکانپذیر نخواهد بود. اغلب وبلاگهای اختصاصی صنایع نیز برای به اشتراکگذاری مقالهها باز است.
حتی اگر یک دارنده لیست ایمیل یا وبلاگ علاقهمند نباشد که برای شما مقالهای ارسال کند، اما در عوض بسیاری هستند که مقاله شما را برای مخاطبان خود ارسال میکنند تا محتوای با کیفیتی را با خوانندگان خود به اشتراک بگذارند.
تنها به دنبال وبلاگهای مرتبط با حوزه کاری خود نباشید. تلاش کنید تا بازارهایی را بیابید که در حاشیه بازار حوزه کاری شما فعالیت میکنند و در عین حال به جمعیت هدف شما خدمات میدهند. بهعنوان مثال، من دریافتم که سرمایهگذاران در بنگاههای املاک و مستغلات مشتاقانه به مقالههای من درخصوص توصیههای مرتبط با بازاریابی اینترنتی عکسالعمل بسیار مثبت نشان میدهند، حتی در حالیکه من از حرفه آنها در مقاله نامی ذکر نکردهام.
وقتی بهعنوان مهمان در یک وبلاگ مقاله قرار میدهید، برای قرار دادن لینک در آن اجازه بگیرید. البته این کار را بیش از حد انجام ندهید. هیچکس نمیخواهد وبسایت یا وبلاگش پر از لینکهایی باشد که سبب شود خوانندگانش به سمتهای دیگر هدایت شوند.
به میزبان وبلاگ این اطمینان را بدهید که به محض اینکه مقاله روی سایت او قرار گرفت، آن را به خوانندگان خود معرفی خواهید کرد. این کار بهترین روش برای پاسخ دادن به لطف و محبت آنهاست.