گاهی اوقات شکست در تجارت مدیران روابط عمومی را به فردی متعجب و در عین حال عصبی مبدل میسازد و کارایی آنان را پایین میآورد. آنان در اکثر موارد به انکار یا توجیه شکست میپردازند که فقط در بعضی موارد کارساز هستند و خبرنگاران و روزنامهنگاران بدون شک پیگیر ماجرا خواهند بود. در اینگونه لحظات شرکتها چه تدبیری باید در پیش گیرند.
ایده
گروههای موسیقی همواره در مرکز توجه هستند و زیر ذره بین بودنشان عاملی است که مدیریت روابط عمومی آنان را بسیار دشوار میسازد. گروه موسیقی پاپ اس7 یکی از این گروهها است که مدیریت روابط عمومی آن برعهده مرکز مشاوره هنری بود. درسال 2000 این گروه متهم به مصرف مواد مخدر شد و مشاوران آن دریافتند که جلوگیری از انتشار این اتفاق عملاً بیفایده است بنابراین طی تماسی که با خبرگزاریها و روزنامههایی که احتمالا این خبر را پوشش میدادند داشتند از آنان خواستار انتشار داستانی منصفانه، بهدور از هرگونه اغراق و کاملاً مطابق واقعیت شدند.
گرچه این ماجرا اتفاقی تلخ بود و وجهه این گروه را نزد هوادارانش خدشهدار کرد اما صداقت آنان در این زمینه که به لطف مدیریت هوشمندانه مشاورانشان حاصل شده بود باعث شد تا از وقوع یک فاجعه جلوگیری شود. گرچه اتفاقات ناخوشایند در هر زمینه هر زمانی بسیار بد هستند اما این مسئله را فراموش نکنیم که با مدیریتی درست میتوان از بدتر شدن آن جلوگیری کرد.
آنچه در عمل باید انجام دهید
- با مطبوعات صادق باشید.
- فقط در مواقع لازم با مطبوعات و رسانهها درگیر شوید.
- رابطه خوب با رسانهها اثرات مثبتی در دراز مدت خواهد داشت.