آیا میدانستید یکی از روشهای اثرگذار در بازاریابی ارائه نمونههای مجانی به مشتریان است؟ این رویه از قدیم الایام در فروشگاههای مواد غذایی یا شیرینی فروشیها بسیار متداول بوده است. مشاغل دیگر نیز میتوانند کالا یا خدمات را با توجه به نوع و ماهیت آن به مدت کوتاهی در اختیار مشتری قرار دهند و در صورت رضایت وی نسبت به اخذ وجه اقدام کنند.
ارائه این نمونه مجانی این اعتماد و اطمینان را برای مشتری به وجود میآورد که فروشنده از کیفیت و مقبولیت کالا یا خدمات خود کاملا مطمئن است. این روش علاوه بر ایجاد اعتماد موجب برقراری نوعی ارتباط عاطفی نیز میشود که در تحکیم ارتباط با مشتری و کسب وفاداری وی اثرگذار است. ضمنا باید توجه داشت که هزینههای اتخاذ اینگونه روشها به سرعت پس از به ثمر نشستن برگشت داده میشود.