آيا ميدانستيد اشتباه بسياري از ارائهدهندگان كالا يا خدمات (محصول) اين است كه بيشتر توجه خود را معطوف به فيزيك محصولاتي كه به مردم ارائه ميدهند ميکنند و به منافع و مزاياي ناشي از آن محصولات توجه نميکنند؟ در اين موارد آنان دچار نزديکبيني بازاريابي ميشوند. آنان چنان خود را شيفته محصولات خود ميسازند كه تنها به خواستههاي كنوني مصرفكننده توجه ميكنند و نيازهاي اصلي او را نميبينند.
اين دسته از فروشندگان متوجه نيستند كه محصول فيزيكي چيزي جز وسيله يا ابزاري براي حل مسئله مصرفكننده نيست. اگر محصول جديد يا با كيفيت بهتري عرضه شود كه مشتري با قيمت كمتري بتواند با آن نيازش را برطرف سازد، سرانجام آنها به دردسر خواهند افتاد و مشترياني كه چنين نيازي داشته باشند خواستار اين محصول جديد خواهند بود.