پرسش: صفحهای را در یکی از شبکههای اجتماعی برای کسبوکارم راهاندازی کردهام، اما به جای اینکه کمکی به ارتقای وضعیت کسبوکارم کند، به محلی برای انتشار اخبار حاشیهای و انتقادهای بعضا غیرمنطقی مشتریان تبدیل شده است. توصیه میکنید این صفحه را ببندم یا راه حل دیگری را پیشنهاد میکنید؟
پاسخ کارشناس: در جوامع امروزی، استفاده از شبکههای اجتماعی برای بازاریابی و توسعه و رونق هر کسبوکاری حیاتی است و به هیچ عنوان توصیه نمیکنیم که صفحات خود را در شبکههای اجتماعی ببندید.
با اینحال، این شیوه از بازاریابی هم مانند دیگر شیوههای بازاریابی فوت و فنهای خاص خودش را دارد که باید رعایت شود.
بازاریابی شبکههای اجتماعی نسبت به سایر شیوههای بازاریابی جدیدتر است و متخصصان کمتری دارد. متاسفانه بسیاری از شرکتها بدون توجه به ظرایف این موضوع و نکات تخصصی آن، خودشان اقدام به راهاندازی و اداره صفحاتی میکنند که عقلانی نیست.
توصیه میکنیم یک متخصص در امر بازاریابی شبکههای اجتماعی را استخدام کرده و صفحات خود را براساس پیشنهادهای او اداره کنید. حتی میتوانید اداره این صفحات را هم به خود این کارشناس بسپارید.
اگر به خاطر مسائل مالی امکان استخدام این فرد را ندارید، حداقل کاری که میتوانید بکنید این است که به مقالات متعددی که در این زمینه در اینترنت وجود دارد، مراجعه کنید و توصیههای آنها را به کار ببندید.
در ضمن نگران انتشار انتقادات مشتریان در صفحه شبکه اجتماعی خود نباشید و سعی کنید با صبر و حوصله پاسخهای مناسب را درج کنید. مطمئن باشید که در این شرایط مخاطبان و مشتریان شما اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت.