آيا ميدانستيد مبادله عبارت است از دريافت چيزى مطلوب از کسى ديگر، در مقابل ارائه مابهازايى به او؟ مبادله هسته مرکزى بازاريابى است که در آن حداقل دو طرف بايد با يکديگر مشارکت داشته باشند، هر طرف بايد چيز باارزشى براى مبادله با ديگرى در اختيار داشته باشد و هر طرف بايد علاقهمند به مبادله با طرف ديگر باشد.
در مقابل معامله واحد اندازهگيرى بازاريابى بهشمار مىرود. يک معامله، شامل داد و ستد فايده بين طرفين معامله است. براى تحقق يک معامله شرايط زير لازم است: وجود حداقل دو کالاى باارزش، شرايطى که روى آن توافق بهعمل آيد، زمان توافق و مکان توافق.