چرخه اجتماعی تاثیر عواملی چون شرکای شما، ارزیابی مشتریانتان و رضایتنامهها همگی در معرفی شما و کسبوکارتان نسبت به شما موفقتر هستند.
بنابراین شاید زمان آن فرارسیده باشد که تلاش بسیار و طاقتفرسا را برای فروش متوقف کنید و افرادی را که شما را دوست دارند، با ابزاری که در جهت فروش برای شما نیاز دارند مجهز سازید.
بسیاری از کسبوکارها این واقعیت را نادیده میگیرند که مشتریان وفاداری که درحالحاضر دارند، منبع بسیار ارزشمندی از یک نوع کسبوکار جدید است. بهترین روش برای بهکارگیری این جمعیت آگاه، استفاده از یک برنامه انگیزشی برای ترغیب مشتریان فعلی نسبت به گسترش پیام مربوط به کسبوکارتان است. در بسیاری از موارد حتی نیازی به سیستم مسیریابی دقیق ندارید. صرفا ارائه کارت ویزیت به بهترین مشتریان تا نام خود را پشت آنها بنویسند و آن را به دوستان خود تحویل دهند، کفایت میکند. به مشتریانی که با تلاش بسیار باعث به وجود آمدن کسبوکار و منبع درآمد جدید برای شما میشوند، جوایزی اهدا کنید تا انگیزه لازم را برای ادامه کار داشته باشند.
موجرانی که از آنها برای دفاتر کسبوکار خود استفاده میکنم، بخشی از پول مستاجرانی را که مشتری جدید معرفی کنند، به آنها پس میدهند. انگیزه مالی به حرفهایهای پرمشغله کمک کرد تا مستاجران جدید بسیاری را جذب کنند و دیگر مجبور نبودند هزینهای بابت تبلیغات صرف کنند تا جذب مشتری کنند. این صرف هزینه برای ایجاد انگیزه 100 درصد بازدهی دارد.
نمایندگان شما در فروش محصولات شما عملکرد بهتری دارند
تشویق هواداران (یا هر شخص دیگری که به دنبال کسب سود از فروش محصولات شماست) که باعث به وجود آمدن کسبوکار و منبع درآمد بیشتری برای شما میشود، لازم است اما کافی نیست. راههایی را بیابید تا در این افراد ایجاد انگیزه کنید و پاداش فعالیت آنها را بدهید. در صورت امکان، این امر را در اینترنت و بهطور اتوماتیک انجام دهید.
حتی افراد کاملا غریبهای هستند که صرفا برای کمک به شما در جهت معرفی ایدهها و محصولاتتان در اینترنت وقت صرف میکنند. این افراد، همان واسطههای حرفهای هستند. واسطههای حرفهای تمام طول شبانهروز تلاش میکنند تا راههایی را بیابند که ترافیک را به سمت آفرهایی هدایت کنند که درآمد بیشتری برای آنها در پی دارد. نکته جالب و ارزشمند این است که مجبور نیستید قبل از اینکه واسطهها فروشی انجام دهند یا لید جذب کنند، دستمزدی به آنها پرداخت کنید. چگونگی دریافت لیدهای جدید توسط شما اهمیتی ندارد، بازاریابهای خلاقی در سرتاسر دنیا حضور دارند که مترصد انگیزهای هستند تا ترافیک قابلتوجهی برای سایت شما بهوجود آورند.
سرویسهای جدید این امکان را فراهم میآورند تا دستمزد واسطههایی که با تماس تلفنی لید دریافت میکنند، پرداخت شود. مفهوم بازاریابی از طریق واسطه نخستینبار توسط سایت Amazon.com در فضای مجازی رواج یافت. این سایت برای هر فردی که خریداری را به وبسایت آنها ارجاع میداد، دستمزد اندکی را در نظر میگرفت. خیلی زود یک صنعت کلی در حوزه بازاریابی واسطهای پدیدار شد.
درحالحاضر دورههای آموزشی، کنفرانسها، کتابها و کارشناسانی در سرتاسر دنیا در حال آموزش شاگردان درخصوص چگونگی تبدیل شدن به بازاریابهای حرفهای هستند. به نظر من، کسب درآمد برای واسطههای بازاریابی بسیار دشوار است، اما مسلما کسبوکار شما میتواند از میلیونها واسطهای که در اینترنت حضور دارند و مدام توانایی خود را در جهت هدایت ترافیک به آفرها و وبسایتهای هدف اعلام میکنند، مزایای بسیاری را بهدست آورد.