آیا می دانستید یک پست در بلاگ گذاشتن یا چند توییت در یک روز ارسال کردن، یک فرآیند به حساب نمیآید و برای مدیریت صفحات اجتماعی خود باید برنامه ریزی ویژهای داشته باشید؟ ساختن و مشخص کردن حسابهای کاربری در شبکههای اجتماعی بسیار مهم است. لازم نیست در تمامی شبکههای اجتماعی فعال شوید و همه را با هم داشته باشید، چرا که مدیریت آن برای شما بسیار سخت خواهد بود. پس گام به گام شروع کنید.
می توانید با ساخت یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی فیسبوک، لینکداین و توییتر آغاز کنید. هنگامی که توانایی لازم را ندارید سراغ بقیه شبکههای اجتماعی نروید. هرگاه فرد یا گروهی را به صورت اختصاصی برای مدیریت و بروزرسانی محتوا داشتید، به سراغ آنها بروید، برنامه زمانبندی شده برای آنها تعریف کرده و روزهایی را که باید مطلب جدید منتشر کنند روی تقویم علامتگذاری کنید.
فراموش نکنید، شبکههای اجتماعی جاده یکطرفه نیستند، مطمئن شوید که در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ مخاطبان برندتان در شبکههای اجتماعی مختلف داده شده، به شکایات آنها رسیدگی شده و از آنها بهخاطر مشارکتشان قدردانی میشود.در نظر داشته باشید برندهایی که موفق هستند حتما یک استراتژی شفاف در حوزه شبکههای اجتماعی دارند. پس شما هم فراموش نکنید که تنها به چند توییت و پست در بلاگ بسنده نکنید، بلکه سعی کنید یک استراتژی روشن تبیین کنید، شاخصهای عملیاتی و فرآیندها را تعریف و وضعیت برند خود را در رسانههای اجتماعی دنبال کنید.