اینتربرند، شرکت امریکایی مشاوره برند، فهرست 50 برند سبز برتر 2014 را منتشر کرده است. گزارش 50 برند برتر سبز جهان هر ساله براساس تحقیقات و درک مصرفکنندگان درباره عملکرد برند در رابطه با محیطزیست و همچنین میزان پایداری آنها، از سوی اینتربرند منتشر میشود. به گزارش فورچون، مهمترین تغییر در گزارش امسال، جا به جایی فورد و تویوتا، برند شماره یک خودرو در صدر لیست بود.
فورد معتقد است پایداری یک برند باید با کسبوکار ترکیب شود. این شرکت تولیدی خودرو تاکنون 7 خودروی الکتریکی تولید کرده است. اینتربرند، شرکت امریکایی مشاوره برند است و خدمات تجاری گستردهای را از جمله استراتژی برند، تجزیه و تحلیل برند، ارزش برند، طراحی سازمانی، مدیریت برند دیجیتال، طراحی بستهبندی و نامگذاری ارائه میکند. اینتربرند دارای 42 دفتر در 28 کشور جهان است. مقام نخست 50 برند برتر سبز جهان از سال 2011 در اختیار شرکت تویوتا بود، اما در لیست 2014 شرکت فورد این عنوان را به خود اختصاص داده و تویوتا به جایگاه دوم سقوط کرده است. در فهرست امسال 22 شرکت امریکایی، هفت شرکت ژاپنی، پنج شرکت آلمانی و سه شرکت فرانسوی حضور دارند.
10 برند برتر این فهرست عبارتند از:
1- فورد
2- تویوتا
3- هوندا
4- نیسان
5- پاناسونیک
6- نوکیا
7- سونی
8- آدیداس
9- دنون
10- دل