آیا میدانستید یکی از چالشهای مهمی که ذهن فعالان صنعت و کسبوکار را به خود مشغول کرده است، این است که ایدههای کسبوکاری را چگونه بفروشیم؟ مهمترین سوالاتی که باید از خود بپرسید این است که آیا ایده خود را چندینبار مورد آزمایش قرار دادهاید؟ آیا از تجربیات دیگران استفاده کردهاید؟ چه درسهایی میتوانید از تجربیات افرادی که در سازمانتان بودهاند، به دست آورید؟ آیا آنها موفق بودهاند؟ اگر نه، چرا؟ بیرون از سازمانتان چه تجربیاتی برای یادگیری وجود دارد؟
هر چقدر قبل از مطرح کردن ایدهتان سوالات بیشتر و دقیقتری بپرسید، آمادگی بیشتری برای پاسخ دادن به سوالات دیگران خواهید داشت. قبل از جلسه اصلی جلسات دیگری داشته باشید. چه کسانی میتوانند به شما کمک کنند که ارزیابی درستی از ایدهتان به دست آورید؟ چه کسانی میتوانند ایده شما را تقویت کنند؟ چه کسانی به احتمال زیاد با ایده شما مخالف خواهند کرد؟ قبل از جلسه اصلی که قرار است در آن ایده خود را ارائه دهید، حتما با این افراد ملاقات داشته باشید و با توجه به برداشتهایی که از نظرات آنها میکنید، استراتژی خود را برای جلسه تغییر دهید.