راب جانوف، طراح لوگوی اپل، چهارمین دفتر بینالمللی خود را بعد از شیکاگو، هنگکنگ و سیدنی در تهران دایر کرد.
به گزارش دیزاینوند، راب جانوف تجربه همکاری با برندهای شناختهشدهای مانند آیبیام، اینتل، کرافت و کلینکس را در کارنامه خود دارد. اما آنچه او را از دیگر طراحان گرافیک متمایز میکند پروژه طراحی لوگوی اپل است که به سفارش استیو جابز در سال ۱۹۷۷ طراحی کرده بود.
سیب گاز زدهای که داستانهای ساختگی بسیاری راجع به چگونگی خلق آن در جهان مطرح است. اما او درباره داستانهای موجود به توضیح مختصری بسنده میکند و میگوید: «من یك سیب طراحى كردم و براى اینكه شبیه گیلاس نباشد، یك گاز از آن برداشتم.»
راب جانوف بر این اعتقاد است که برندهای عالی و لوگوهای درخشان با یکدیگر رابطه متقابلی دارند، چرا که به یک محصول ضعیف نمیتوان با یک لوگوی بینظیر کمک کرد و در مقابل یک محصول خوب با یک لوگوی بسیار فراموششدنی نمیتواند جلب توجه لازم برای موفقیت را داشته باشد.
از سوی دیگر، مهمترین ویژگی بصری یک لوگو، سادگی آن است. اغلب سفارشدهندهها فهرست بلندبالایی از چیزهایی دارند که باید در لوگو به نمایش دربیاید. اما این روش یک دستورالعمل شکستخورده است. لوگو باید ساده باشد و خاص در غیراین صورت در یادها نخواهد ماند.
تورج صابرىوند، طراح ارشد «دیزاینوند» و همكار ایرانى راب جانوف درباره آغاز این همکاری درباره طراحی لوگوی برندهای ایرانی گفت: «تمام برندهای جهان مدام لوگوهایشان را بازطراحی میکنند. در ایران، لوگوهای بسیارى وجود دارد که دهههای پیش طراحى شده و تا امروز هیچ تغییری نکرده و از استانداردها و سلیقههای امروز عقب ماندهاند. از دیگر سو در شرایط جدید اقتصادى ایران و حضور برندهای جهانی، برندهای ایرانی ناگزیرند هویت بصرى خود را بهروز كنند تا تصویری پویا و سرزنده از خود به مخاطبان ارائه دهند.»