اگر پلنهای کسبوکار شما شامل توانایی فروش محصولات به طور مستقیم از طریق اینترنت باشد، باید اطلاعات مختصری در مورد صفحات فروش داشته باشید. یک صفحه فروش میتواند معامله را برای شما به انجام رساند. هر طراح وبی میتواند برنامه BuyNow و یک سبد خرید را نصب کند، اما چند قانون کلی وجود دارد که شما را در تولید صفحات یاری میکند و این صفحات در امر فروش شما نیز موثرند.
* یک صفحه فروش خوب، حداقل سه کار انجام میدهد: بهطور دقیق به مشتری میگوید که چه چیزی عرضه شده است، مزایا و ویژگیها را توصیف میکند و سپس کار سفارش را برای مشتری آسان میکند.
* هر قدر اطلاعات ارائه شده توسط شما کامل و با جزییات باشد؛ از قبیل مشخصات کالا، جزییات دقیق ارسال (در صورت لزوم)، گزینههای گوناگون پرداخت و... کارتان راحتتر خواهد شد.
ارائه بیشترین اطلاعات ممکن، مشتریان شما را آسوده خواهد کرد. بسیاری از صاحبان کسبوکارها از طرفداران سرسخت صفحات فروش طولانی و با جزییات کامل هستند.
* وقتی توضیحات مربوط به کالایی را مینویسید، به خاطر داشته باشید به کالا از موقعیت و جایگاه مشتری بنگرید. وقتی در فهرست ویژگیهای کالای قابل فروش مزایایی وجود دارد، اگر این مزایا را از نقطه نظر مشتری فهرست کنید، بسیار ارزشمند خواهد بود.
* در صورت لزوم چند تصویر با کیفیت از کالا قرار دهید.
* کاری کنید ارتباط مشتریان با شما در خارج از فضای اینترنت هم آسان شود. یک خط تلفن رایگان یا یک گفتوگوی زنده که روی هر صفحه فروش نصب میشود، مطمئنا امکان برگشت را افزایش میدهد و به ندرت موجب اخلال در آن میشود.
با استفاده از سرویس اینترنتی شبیه به twilio.com با هزینه بسیار کم میتوانید در چند دقیقه شماره خط رایگان خود را تنظیم کنید. اگر کالایی با قیمتی بالاتر از شاخص قیمت داشته باشید، خط تلفن برای ارائه توضیحات بسیار حائز اهمیت است.
* گواهینامهها، تاییدیهها یا لوگوهایی که مربوط به کسبوکارتان است در این صفحه قرار دهید. این کار در امر فروش موثر است.
* چندین گزینه برای پرداخت ارائه دهید. (در اینجا نویسنده به روش پرداخت از طریق یک سایت خارجی اشاره کرده است که لازم است شما روشهای پرداخت مرسوم در ایران را جایگزین آن کنید).
* موثرترین صفحات فروش، صفحات تک ایستایی هستند که شامل تمام جزییات مربوط به یک محصول فروشی هستند. لینکهای گیجکننده و نامربوط را در صفحات فروش قرار ندهید. صفحه فروش را بهصورت استراتژیک روی یک هدف متمرکز و معطوف کنید: انجام عملیات فروش.
* مسلما شما باید به طور عملی امکان برگشت را در تمام صفحات خود، بهویژه صفحات فروش مورد ارزیابی قرار دهید. ارزیابی جداگانه هر یک از جوانب فرآیند بازگشت در سایت مزایای بسیاری دارد.
فهم و ادراک اصول ارزیابی، بخشی بسیار ساده است. زمانی که امکان بازگشت برای یک سایت فراهم است، مرحله بعدی تبدیل ترافیک ورودی به یک صفحه ارزیابی تقریبا همسان است که تنها یک ویژگی متفاوت دارد؛ همچون یک تیتر یا رنگ پس زمینه متفاوت.
هنگامی که یک سند آماری مهم در اختیار دارید که نشان میدهد صفحه اصلی سایت از طریق صفحه ارزیابی اجرا میشود، باید صفحه اصلی خود را آپگرید کنید و سپس تلاش کنید از طریق معرفی مداوم صفحات جدید ارزیابی، صفحه اصلی جدیدی بسازید.