یکی از بهترین توصیههایی که در ابتدای کسبوکار فراگرفتم، دقت فراوان در انتخاب شریک بود. این توصیه همچنان هم درست است، اما در عصر اینترنت انواع گوناگونی از شراکت موجود است که پیش از این به وجود نیامده بود.
این نوع شراکتها خطرات و در عین حال فرصتهایی را در پی دارد. برخی از این شراکتها با چند دقیقه تحقیق و مذاکره شکل میگیرد و شراکت نیز تنها چند روز به طول میانجامد. در موارد دیگر شراکتهای بلندمدتی برقرار میشود، اما تقریبا در همه موارد فرآیند ارزیابی و توافق بر سر شرایط همکاری بسیار سریع و غیررسمی انجام میگیرد.
هیچ امضایی رد و بدل نمیشود، اعتبار و اعتماد فقط از طریق دست دادن است و همکاری با سرعت انجام میپذیرد. همانطور که پیش از این گفتم، من یک شراکت 50/50 با فردی به نام اندرو کاوانف انجام دادم. ما هرگز یکدیگر را ندیدیم یا حتی با هم صحبت نکردیم، زیرا هریک از ما در نقاط مختلفی از کرهزمین زندگی میکردیم. ما سالانه صدها هزار دلار بابت حق عضویت یا دیگر امور شراکتی خود درآمد داشتیم، درحالیکه سه سال پیش شرکت ما تنها از طریق مجموعهای از ایمیلها در چند روز شکل گرفت.
چگونه چنین چیزی امکان دارد؟
هنگامی که در ابتدا با اندرو ارتباط برقرار کردم، هردوی ما به سرعت در مورد شهرت و موفقیتهای یکدیگر به تحقیق پرداختیم و خیلی زود روشن شد که نقاط مشترک مهارتها و دستاوردهای ما درنهایت نتایج مطلوبی را در پی خواهد داشت. بهعبارت دیگر حتی قبل از اینکه کار را شروع کرده باشیم، به این نتیجه رسیدیم که حتما موفق خواهیم شد. اکنون هرکس که به قدرت و تاثیر اعتبار و شهرت آنلاین پی ببرد، یک مزیت نسبت به دیگران خواهد داشت. بدنامی بهراحتی در فضای مجازی جلوه خواهد کرد. نداشتن شهرت نیز تقریبا کاملا واضح و آشکار خواهد شد. اعتبار، شهرت و نیکنامی گسترده در فضای مجازی چیزی نیست که با تقلب و دروغ بهدست بیاید.
از طریق تثبیت شهرت و اعتبار خود و همچنین جستوجو به دنبال شراکتهای ساده و تکمیلکننده با دیگران که خود باعث نمایش و حضور قدرتمند و نیز شهرت دوچندان شما میشود، میتوانید به سرعت شرکای فوقالعادهای بیابید. آغاز جستوجو بهسادگی صرف چند دقیقه برای جستوجوی کلمات کلیدی حوزه کاری تان از طریق موتور جستوجوی Google است.