پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

با ورود ابزارهای الکترونیکی به عرصه تبلیغات، شیوه ارتباط دهان به دهان نیز دوباره برجسته شده است؛ شیوه‌ای که در آن مخاطبان خبری را به سرعت میان یکدیگر منتشر می‌کنند. نمود این شیوه قدیمی را در عرصه تبلیغات می‌توان به وضوح مشاهده کرد. آگهی‌ای در نرم‌افزار پیام‌رسان وایبر و لاین منتشر و به سرعت از گروهی به گروهی دیگر منتقل مaی‌شود. در این شیوه مشتریان کمتر به فکر صحت و سقم اطلاعات آگهی‌ها هستند. سرعت انتشار در این تبلیغات گاهی آنقدر بالاست که به محض انتشار یک آگهی تبلیغاتی در عرض یک‌ساعت میلیون‌ها نفر از آن باخبر می‌شوند. درواقع این تبلیغات فرصت ایده‌آلی را برای بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده فراهم کرده ‌است تا از آن برای اطلاع‌رسانی عملکردهای جدید و ورود محصولات تازه استفاده کنند.

با وجود مزایای متعدد تبلیغ از طریق ابزارهای الکترونیکی، رسانه‌های جدید هنوز چندان مورد استقبال شرکت‌های بزرگ قرار نگرفته‌اند و معمولا آنها برای تبلیغات همچنان از شیوه‌های سنتی و از رسانه‌های گران استفاده می‌کنند. برای مثال تا مشتریان بخواهند به وسیله تبلیغات از ورود یک محصول تازه باخبر شوند، محصول چند‌ماهی وارد بازار شده و مشتریان قدیمی برند نیز از آن استفاده کرده‌اند. در نتیجه تبلیغاتی که بعد از ورود محصول تازه اکران شود، دیگر جذابیت قبل را نخواهد داشت. این درحالی است که شاید مشتریان روز خود را بدون نگاه کردن به تلویزیون و رادیو طی کنند، ولی کمتر اتفاق خواهد افتاد که توجهی به گوشی‌همراه و شبکه‌های مجازی نکنند.

هومن یگانی، کارشناس تبلیغات و مشاور برندسازی در‌باره استفاده از شیوه دهان به دهان در تبلیغات به «فرصت امروز» می‌گوید: ارتباطات دهان‌به‌دهان اشاره دارد به گفته‌های مثبت یا منفی مصرف‌كنندگان درمورد یک محصول یا شركت. سبک و استراتژی تبلیغاتی که سه ویژگی مهم را می‌توان برای آن برشمرد؛ سرعت بالا در انتشار، هزینه پایین و نداشتن مرز فیزیکی. ظهور و توسعه فناوری‌های الکترونیکی، در ایجاد تحولات اساسی در عرصه تبلیغات نقش مهمی را ایفا کرده است. با پیشرفت‌های فناوری ارتباطات، شاهد به وجود آمدن اَشکال جدیدی از تبلیغات هستیم که طیف متنوعی از اَشکال گوناگون آن را از تکنولوژی واقعیت مجازی گرفته تا تبلیغات از طریق گوشی تلفن‌همراه شامل می‌شود.

رشد سریع تلفن‌های هوشمند در کنار گسترش بستر اینترنت، عرصه جدیدی را برای ارتباطات دهان به دهان فراهم آورده است. یکی دیگر از انواع تبلیغات، تبلیغات موبایلی است که براساس شکل تحویل به محتوایی، تعاملی، پاسخی، موقعیتی، زمانی و غیره تقسیم می‌شود. در تولید محتوایی، پیام با رویکرد احساسی همانند لذت، خشم، کنجکاوی و تنفر، به شکل هیجانی، منجر به ارسال آن برای دیگران توسط مخاطب می‌شود. این استراتژی با استفاده از سه ظرفیت اصلی افراد مطلع و به روز جامعه، مراکز اجتماعی مردمی و فروشندگان کالا یا خدمت، با رویکرد نقل دهان‌به‌دهان، با سرعت باورنکردنی پیام را منتقل و تاثیرگذار می‌کند.

به گفته این کارشناس، از این شیوه‌های جدید اطلاع‌رسانی و تبلیغ، هم مثبت و هم منفی می‌توان استفاده کرد. برخی از شرکت‌ها از چنین شیوه‌هایی برای تخریب رقبا و سودجویی استفاده می‌کنند که منجر به کارکرد منفی این شیوه تبلیغاتی می‌شود. تبلیغات این‌چنینی می‌تواند موجب ایجاد بی‌اعتمادی، کاهش محبوبیت و صدمه دیدن شهرت برند یا شرکت شود و در نهایت تصویر نامناسبی را برای مخاطبان رقم بزند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3kEx7JbY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه