كاربرد رنگ در برندینگ ابزاری قدرتمند و بسیار تاثیرگذار است. با این وجود فقط چند برند در دنیا هستند كه به شكلی موثر توانستهاند از مزیت رقابتی استفاده از رنگ بهره ببرند. در سطحی بسیار ابتدایی رنگ قدرت ابراز احساسات را دارد. در سطحی عمیقتر، رنگ مسلما موثرترین محرك برای مغز به شمار میرود. با توجه به تجربیات شخصی افراد، واكنش به یك رنگ خاص معمولا با طیف نور ارتباط مستقیم داشته و برای مثال رنگهای گرمتر نظیر قرمز و زرد، برجسته و پرانرژی هستند. در مقابل، رنگهای سردتر یعنی آبی و سبز باعث میشوند تا احساس آرامش و تعلق بیشتری به مخاطبان دست دهد. این موضوع بسیار حیاتی است زیرا احساس یكی از قدرتمندترین ابزارها برای برقراری ارتباط با مصرفكنندگان محسوب میشود. هنگام استفاده از رنگ بهعنوان وجه تمایز اصلی برند به نكات كلیدی زیر توجه كنید:
*رنگ باید با هویت و تعهد برند شما هماهنگی داشته باشد.
*رنگ باید ضمن نشان دادن حوزه فعالیت شما، برند را به خوبی از دیگران متمایز كند.
*رنگ باید به طور یكسان در برند ادغام شود.
برای ساخت یك برند جدید، انتخاب رنگ میتواند یك پروسه تصمیمگیری دقیق و پر زحمت را در پی داشته باشد. در زیر چند رنگ معرفی میشوند كه برندهای بینالمللی به شكلی موثر از آنها بهعنوان یك عنصر متمایزكننده برند استفاده كرده و به فواید آن دست یافتهاند.
قرمز: این رنگ اغلب با مفاهیم عشق و محبت و همچنین خشم و خطر همراه است.
آبی: این رنگ حس آرامش و معنویت را به انسان منتقل كرده و گاهی نیز به خوبی القاگر امنیت و اعتماد است.
زرد: این رنگ ارتباط نزدیكی با خنده، امید و آفتاب دارد.
سبز: این رنگ نمادی از بهداشت، آغازی دوباره و ثروت است.
بنفش: این رنگ خلاقیت و هوشمندی بالا را به تصویر میكشد.
نارنجی: این رنگ فضایی دوستانه و شاد را برای فرد تداعی میكند.