مردم همواره با خیل عظیمی از پیغامهای تبلیغاتی از سوی شرکتها مواجه هستند شاید این گفته کمی اغراق به نظر رسد، زیرا همه ما در طول روز پیامهایی از سوی آشنایان خود دریافت کرده و در اکثر موارد نسبت به آن بیتوجه هستیم. در این بین یافتن مخاطبان جوان نسبت بسیار سختتر است، زیرا جوانان نسلی نو با دنیایی متفاوت و کاملا غیرقابل پیشبینی هستند و معمولا ارزشی برای اینگونه شیوههای تبلیغاتی قائل نیستند.
ایده
در انتخابات سال1997، ایجاد فرصتهای شغلی مناسب برای جوانان یکی از اصلیترین مانورهای تبلیغاتی کاندیداها جهت پیروزی در انتخابات کشور اروپایی بود که باعث شد جمع کثیری از جوانان به پای صندوقهای رأی رفته و به حزب چپ که از این شعار سود میبرد رأی دهند، این درحالی بود که آنان حتی اطلاعات کاملی درباره این حزب و نوع عملکرد آن نداشتند و مدیران روابط عمومی آن حزب با آگاهی بر این مسئله که جوانان معمولا احساسی عمل میکنند اقدام به سر دادن شعارها و پخش اعلامیههایی ضد احزاب رقیب در مکانهایی که معمولا درصد جوانان بیشتر است (مانند کافهها و سالنهای ورزشی) کردند که در نهایت مجموع این کارها که به دیده شدن و سر زبان افتادن این حزب منجر شد، عامل پیروزی این حزب در انتخابات آن سال شد.
آنچه در عمل باید انجام دهیم
-شناسایی مکانهایی که مخاطبان جوان در آن حضور دارند.
-شعاری را برگزینید که تاثیرگذارتر باشد.
-از انجام کارهای غیرمعمول و نوآورانه هراس نداشته باشید.