یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

دکور های پر زرق و برق

8 سال پیش ( 1395/7/8 )
 

زمانی که صحبت از صنعت مد می شود،  برای اکثر افراد سالن های مد با رژه مدل های لوکس و در کنار آنها طراحان معروف این صنعت تداعی می شود. با کمی خلاقیت و نوآوری صنعت مد و نساجی رونق می گیرد. خلاقیت در این عرصه، رقابت  در سطح بین المللی را در میان برند ها و نام های تجاری افزایش  می دهد. صنعت مد،  در حال حاضر صنعتی لوکس به شمار می رود.

در دنیا، شرکت های کوچک و بزرگ و متوسط این صنعت در زمینه های تخصصی طراحی، تولید، دوخت و بازاریابی فعالیت  می کنند و تعداد آنها با افزایش تقاضا رو به افزایش است. این صنعت دربرگیرنده طیف گسترده ای از فعالیت  از جمله تولید،  خلاقیت، کیفیت، تجارت و... است.

یکی از خلاقیت های شرکت های بزرگ در عرصه مد،  تنوع بخشیدن به نوع محصولات و البته توسعه مراکز فروش خود است. آنها از تکنیک ها و استراتژی های جدید جلب مشتری استفاده می کنند. همانطور که مراکز خرید جدید، با روش های نو،  سعی در ترغیب مشتریان به خرید بیشتر می کنند، برند ها و نام های تجاری صنعت مد نیز با برقراری ارتباط مؤثر با مشتری فروش خود را افزایش می دهند. به غیر از بازاریابی  به روش های جدید، مخصوصا بازار یابی در شبکه های اجتماعی، توسعه مراکز و سایت های فروش نیز برای این صنعت حائز اهمیت زیادی است.

بهینه سازی نمایش محصول

عبارت بهینه سازی نمایش محصول،  به خصوص در صنعت مد و پوشاک تکنیکی برای فروش بیشتر است. این تکنیک در تجارت و بازاریابی، دو اصل دارد؛ اعمال در فضای یک خرده فروشی و نحوه اجرای آن توسط تولیدکنندگان و توزیع کنندگان.

منظور از خرده فروشی، فروشگاه ها و سایت  های فروش و نمایندگی برند های مختلف است و در مقابل عمده فروشی مطرح می شود. به عنوان مثال، کمپانی زارا و مانگو،  از برجسته ترین چهره های صنعت پوشاک عمده فروش و نمایندگی ها و مراکز فروش آنها خرده فروش هستند.

فروشگاه ها و مراکز فروش، منعکس کننده ایده و هدف نام تجاری هستند. در این مراکز فروش، نحوه و چگونگی ارائه محصول اهمیت زیادی دارد. ویترین،  به عنوان نخستین ابزار بصری، در ارتباط با مشتری نقش مهمی ایفا می کند. ویترین در این سایت های فروش، باید وسوسه کننده باشد و میل به خرید را در مشتری و بازدید کننده تحریک کند. به طور کلی در استراتژی جدید فروش، چیدمان یک فروشگاه و طرح ظاهری آن، در صورتی مؤثر است که نمایی از کسب و کار و اهداف آن ارئه دهد.

چیدمان،  نور پردازی و رنگ

اصول چیدمان فروشگاه و مرکز فروش و به طور کلی فضای تجاری، شامل دکوراسیون، احترام به اصول نمایشی، رنگ و نور پردازی، مبلمان و اشیا و چیدمان ویترین است. طراحی فضای داخلی یک فروشگاه، درواقع ارتباط مشتری و بازدیدکننده را با محصول ارائه شده بهینه می کند.

در چیدمان و دکوراسیون فروشگاه باید این موضوع مدنظر گرفته شود که به اندازه کافی برای بازدید کننده جذابیت ایجاد می کند و در عین حال، پیام و هدف محصول ارائه شده را نمایش دهد. به عنوان مثال، یکی از مهم ترین نکات در چیدمان دکوراسیون فروشگاه این است که از سه زاویه حداقل برای مشتری قابل رویت باشد.

نکته دیگر، نورپردازی مؤثر در فروشگاه است که با هدف جلب نظر بازدید کننده در زاویه مؤثر تنظیم می شود. همچنین فروشگاه باید گذرگاه هایی برای تردد بازدیدکنندگان در میان ردیف ها و قفسه ها در نظر گرفته باشد. یکی از طراحان معروف مراکز فروش بزرگ ترین برند های دنیا درباره بهینه سازی نمایش محصول می گوید رنگ ها و نورپردازی برای ایجاد ارتباط بصری با مشتری بسیار مهم اند.

او استفاده از حداکثر سه رنگ را توصیه می کند. به عنوان مثال یک رنگ ایده آل برای پس زمینه، یک رنگ برای محصول و یک رنگ برای اشیای زینتی در دکوراسیون. او درباره نورپردازی می گوید که نور محیط های تجاری باید قابل تنظیم باشد و با روشنایی محیط،  در روز و شب کم و زیاد شود. به عقیده او،  روشنایی انعطاف پذیر پس از رنگ،  مهم ترین عامل در برقراری ارتباط بصری با مشتری است.

ویترین، یکی از ضرورت های تجاری برای پشتیبانی از توسعه یک فروشگاه و مرکز فروش است. در میان ابزار های ارتباط تصویری،  چیدمان فروشگاه نقش مهمی در جلب توجه بازدیدکننده دارد. می گوییم بازدید کننده، چون ممکن است بازدیدکننده به قصد خرید به فروشگاه مراجعه نکرده باشد، ولی با تأثیر گرفتن از فضای فروشگاه،  به خرید راغب و تشویق شود.

برچسب ها : دریچه قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4eZByF2N
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه