دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

نام‌گذاری یک تخصص در حوزه برندینگ به شمار می‌رود و فرآیند نامگذاری یک برند ماه‌ها به طول انجامیده و هزینه‌های سنگینی را تحمیل خواهد کرد. با در نظر گرفتن هزینه‌هایی که برند‌ها هنگام معرفی یک محصول و در طول پروسه بسته‌بندی، تبلیغات و بسیاری از مسائل دیگر صرف می‌کنند، تمایل آنها به داشتن یک نام مناسب کاملا طبیعی و قابل درک است. در این میان برخی از شرکت‌های تجاری از خدمات تخصصی در حوزه نامگذاری استفاده می‌کنند، این در حالی است که بیشتر شرکت‌ها خود نام برندشان را انتخاب می‌کنند از قضا بعضی از این نام‌ها بسیار عالی از آب در می‌آید.

چنانچه شما قصد داشته باشید یک نام به زبان انگلیسی برای برند خود انتخاب کنید مجموعه قابل توجهی از کلمات با دو معنا در اختیار شما خواهد بود که گاهی اوقات کمک بسیار زیادی به شما می‌کند اما گاهی اوقات نیز ممکن است استفاده از این کلمات به ضرر شما باشد. چنانچه انگلیسی زبان اصلی شما نیست و قصد دارید نام برندتان را انگلیسی انتخاب کنید حتما با یک شخص انگلیسی زبان در این رابطه مشورت کنید تا در میان خیل عظیم کلمات انگلیسی که دارای دو معنی هستند دچار اشتباه نشوید. برخی از این کلمات ممکن است بی‌ادبانه بوده و پروسه نامگذاری شما را با شکست روبه‌رو کنند، از سوی دیگر ممکن است استفاده مناسب از این دست کلمات نامی به‌یاد‌ماندنی را برای برند شما به ارمغان بیاورد.

ایده

Yogamatters یک شرکت کوچک بریتانیایی است که فعالیت خود را در اواخر قرن بیستم آغاز کرد و مطابق انتظارات نخستین محصول تولیدی این شرکت تشک یوگا بود. با توجه به اینکه یک کلاهدوز کسی است که کلاه را تولید و آن را به فروش می‌رساند، این کاملا منطقی است که فکر کنیم یک تشک دوز کسی است که به کار تولید تشک و فروش آن اشتغال دارد. نکته جالب توجه در مورد شرکت Yogamatters آن است همه افراد شاغل در آن به ورزش یوگا پرداخته و برخی از کارمندان آن مربیان واجد شرایط آموزش یوگا هستند. این شرکت همچنین یک استودیوی اختصاصی یوگا در محل خود در لندن احداث کرده است. توجه به یوگا و داشتن مکان و تجهیزات مخصوص این ورزش بیانگر آن است که یوگا برای شرکت Yogamatters از اهمیت فراوانی برخوردار است.

این شرکت با استفاده از دو کلمه در نام خود سبب شده تا مردم هنگام برخورد با آن لبخند بزنند. این شرکت با ترکیب هوشمندانه دو کلمه Yoga و Matters تعهد و علاقه خود را به ورزش یوگا ابراز داشته است. پروژه نامگذاری به هیچ‌وجه یک فرآیند آسان نیست، گاهی اوقات یک اسم هنگامی که انتظار آن را ندارید به ذهن شما می‌آید که شاید این نام حاصل سال‌ها فکر و اندیشه در زمینه نام برندهای مختلف در سراسر جهان و الهام گرفتن از آنها باشد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که هر زمان اراده کنید نام مناسب و موردنظر در ذهن شما ایجاد شود.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

*تمامی کلماتی که فکر می‌کنید مناسب فعالیت‌های تشکیلات شما می‌شود را یادداشت کنید. سپس آنها را به‌صورت جفت باهم ترکیب کنید و ببینید که آیا در نهایت نام مناسبی از بین این کلمات ترکیبی به دست می‌آید یا خیر؟

*بررسی کنید که نام انتخابی شما یک علامت تجاری ثبت شده در محل فعالیت تجاری‌تان نباشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/u4jQnzWe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه