شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
6 استراتژی در راستای بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجوگر در سال 2016

در گوگل اول شوید

8 سال پیش ( 1394/9/22 )
پدیدآورنده : مرضیه فروتن  

اگر شما از بهینه‌سازی موتور جست‌وجوگر خود بهره زیادی می‌برید، این به معنای كسب درآمدی قابل توجه برای كسب و كارتان است. در همین حین، در هر صورت به این عمل به چشم یك ابتكار نیز می‌توان نگاه كرد.با توجه به حضور گسترده موتورهای جست‌وجوگر شما باید به حفظ و بهبود جایگاه خود میان آنها بیندیشید. به طور كلی، مهم‌ترین عناصر برای كسب جایگاهی خوب در این رده‌بندی شامل لینك‌ها به وب‌سایت شما و محتوای آن می‌شود. قسمت سخت كار ایجاد محتوایی عالی و البته آن لینك‌ها است.

همچنین باید به این نكته توجه كنید كه گوگل، به‌عنوان بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوگر در جهان صد‌ها عامل پیشرفت در رتبه‌بندی را رعایت كرده كه بعضی از آنها نسبت به بقیه اهمیت بیشتری دارند. در ادامه به شش استراتژی مهم در زمینه بهینه‌سازی موتور جست‌وجوگر خارج از اصول پایه اشاره می‌شود كه رعایت آنها برای رسیدن یا ماندن در رأس موتورهای جست‌وجوگر در سال 2016 واجب و حیاتی است.

1-‌ عنصری تاثیرگذار به وجود بیاورید كه در حوزه رسیدگی به موضوعات مختلف كارشناس است

یك عنصر تاثیرگذار كسی است كه مردم در محیط اینترنت به حرف او گوش می‌دهند. در عرصه بهینه‌سازی موتور جست‌وجوگر، در اختیار داشتن یك عنصر تاثیرگذار به معنای مراجعه بیشتر افراد به وب‌سایت شما، به اشتراك‌گذاری پست‌های وبلاگ‌تان و اعتماد كردن به محتوای آن است.

در صورت امكان، به عنصر تاثیرگذاری دسترسی پیدا كنید كه ضمن برخورداری از تخصص در زمینه‌ای خاص، مدیر تولید محتوا در وب‌سایت شما است. این فرد می‌تواند خودتان، یكی از كارمندان شركت شما یا حامیان و همكاران‌تان باشد.

2-‌ یك استراتژی بازاریابی محتوا را توسعه دهید

هر وب‌سایتی باید با تمركز روی كلمات كلیدی و مهم یك نوع استراتژی محتوا مخصوص به خود را داشته باشد. حین تولید محتوا‌هایی از قبیل پست‌های وبلاگ، ویدئو‌ها، گزارش‌ها، گزارش‌های تحقیقاتی و سمینار‌های اینترنتی، چیزی برای برقراری ارتباط با مشتریان ارائه داده می‌شود. به علاوه، محتوایی كه شما تولید می‌كنید، می‌تواند به خودی خود میان موتور‌های جست‌وجوگر جایگاهی خاص را به دست آورد.

برای مثال، چنانچه پستی با عنوان «نحوه انتخاب یك استراتژی بهینه‌سازی موتور جست‌وجوگر» را در وبلاگ خود قرار می‌دهید، احتمال رتبه‌بندی آن به خاطر وجود برخی كلمات كلیدی در عنوان مقاله و در متن اصلی پست وجود دارد، به‌خصوص اگر از دیگر وب‌سایت‌های مرتبط انتخاب یا بار‌ها در رسانه‌های اجتماعی به اشتراك گذاشته شده باشد.

این اتفاق همچنین در صورتی به نفع شما است كه وب‌سایت‌تان به طور كلی دارای لینك‌های با كیفیت و مهم باشد. نتیجه این كار دستیابی به دامنه‌ای وسیع است كه كسب رتبه بهتر به خاطر محتوای وب‌سایت‌تان را در پی دارد. به علاوه، تولید منظم محتوا به گوگل نشان می‌دهد كه وب‌سایت شما زنده و فعال است. با ارسال این سیگنال محتوای جدید به گوگل به طور مستمر، وب‌سایت شما به طور كلی در جایگاهی برتر قرار خواهد گرفت.

3-‌ لینك‌های پشتیبان قدرتمند برای سایت و صفحات خود به وجود آورید

برخورداری از یك عنصر تاثیرگذار و استراتژی بازاریابی محتوا به شما جهت توسعه لینك‌های پشتیبان از وب‌سایت‌تان كمك می‌كند اما جست‌وجوی مداوم برای كشف راه‌های جدید و پیوند دادن مردم به خود نیز اهمیت فراوانی دارد. بعضی از بهترین راه‌ها در این زمینه شامل نوشتن یك متن بلند، مصاحبه با فعالان این صنعت و ارائه پیشنهاد مطالعه محتوای قدرتمند خود به علاقه‌مندان می‌شود.

شما همچنین می‌توانید با استخدام یك شركت متخصص در زمینه روابط عمومی یا بهینه‌سازی موتور جست‌وجوگر دارای یك بخش روابط عمومی دیجیتال قوی، در راستای انجام این اقدام مبتكرانه از دیگران كمك بگیرید. به علاوه، در ادامه شما می‌توانید از ابزار‌هایی نظیر Majestic SEO برای مشاهده افراد متصل با رقبای خود استفاده كنید.

با شناسایی لینك‌های سایت‌های رقیب، شما قادر به تجزیه و تحلیل این لینك‌ها، آشنایی با نحوه به دست آوردن آنها و اجرای یك استراتژی مشابه برای وب‌سایت‌تان هستید. برای مثال، آیا كمك به یك سازمان خیریه بر لینك‌های این سایت افزوده است؟ در این صورت شما هم می‌توانید چنین تجربه‌ای كسب كنید.

4-‌ وب‌سایت خود را با موبایل همگام كنید

در سال 2015، گوگل در قالب یك به روز‌رسانی بزرگ، الگوریتم Mobilegeddon را عرضه كرد. به این ترتیب در صورت عدم ایجاد نسخه موبایل وب‌سایت خود تا 21 آوریل 2015، شما بخش قابل توجهی از رتبه‌بندی‌های خود در نسخه موبایل فهرست‌های جست‌وجوی گوگل را از دست می‌دادید. با حركت به سوی سال 2016، وب‌سایت شما نیاز به هماهنگ شدن با موبایل دارد.

به نظر گوگل سه راه تایید شده برای رسیدن به این هدف وجود دارد: طراحی پاسخگو، تنظیم شدن براساس یك زیر دامنه تلفن همراه یا استفاده از وعده‌های پویا. گوگل همچنین حالا دیگر وب‌سایت‌هایی را در جایگاه‌های بالا‌تر قرار می‌دهد كه به اتخاذ سیاست‌های بهینه‌سازی موتور جست‌وجوگر برای نرم‌افزار‌های خود می‌پردازند بنابراین در صورت برخورداری از یك نرم‌افزار، حتما زمانی را به اجرای برنامه SEO  اختصاص دهید.

5-‌ با تغییر سایت خود به HTTPS، یك سایت امن به وجود آورید

در قالب یك توییت ارسالی از سوی گوگل در روز 18 آگوست سال 2015 میلادی، همگان اطلاع یافتند كه یك SEO در صورت توصیه كردن به دیگران نسبت به حركت در مسیری بر خلاف HTTPS، مرتكب رفتاری اشتباه و بالطبع متحمل عواقب احساسی بد آن می‌شود.حرف «S» در HTTPS نشانه امنیت است و چنانچه URL  شما به جایHTTP (http://example.com)  باHTTPS شروع شود (https://example.com)، به این ترتیب وب‌سایت شما امن خواهد بود.

گوگل به طور جدی از شما می‌خواهد تا آدرس سایت خود را به HTTPS تغییر دهید. این شركت هم‌اكنون در رده‌بندی رتبه سایت‌های امن را بالا می‌برد. با حركت به سوی سال 2016، ما شاهد نقل مكان بسیاری از وب‌سایت‌های جدید به HTTPS  هستیم.

6-‌ نشانه schema.org را به وب‌سایت خود بیفزایید

Schema.org  نوعی نشانه است كه شما می‌توانید آن را در كد وب‌سایت خود قرار دهید. با استفاده از schema.org، شما قادر به تشریح این حقایق برای گوگل هستید كه كدام تصویر در وب‌سایت شما لوگوی‌تان است. در ادامه امكان تبیین جایگاه آرا و عقاید، ویدئو‌ها، نوع شركت، موقعیت مكانی و اطلاعات فراوان دیگر درباره شما وجود دارد.

گوگل در سال گذشته به این موضوع اشاره كرده كه schema.org  به ارتقای رتبه وب‌سایت شما در سرویس جست‌وجوی گوگل كمك خواهد كرد. وقتی بحث SEO در سال 2016 مطرح می‌شود، شما می‌توانید روی بعضی از مهم‌ترین آیتم‌ها تمركز كنید. از افزودن محتوای جدید، با كیفیت و ایجاد لینك‌های پشتیبان مطمئن شوید. همچنین حتما وب‌سایت خود را با موبایل هماهنگ و كاملا امن كنید. ورای این موارد، پیروی از بهترین روش‌های مرسوم در حوزه SEO از اهمیت فراوانی برخوردار است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/24dGYLQ6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه