برای درک مشتری باید از صدای نبض رفتار مصرف هم عمیق تر شد. این نزدیکی به واسطه محیط رقابتی اجتناب ناپذیر است. ایجاد حس مشترک از طریق حواس پنجگانه و عناصر محصول می تواند مقدمه ایجاد یک نوستالژی و وفاداری به یک برند باشد، لذا داشتن دانش نسبت به حواس پنجگانه ضرورت دارد زیرا تاثیر و ارتباط بین این حواس با تغییرات رفتار مصرف کنندگان یک بازاریابی مدرن تلقی می شود.
سال هاست که با مفهوم بازاریابی حسی از طریق تعداد معدودی اثر ترجمه شده آشنا هستیم، ولی منبع اصیل برای هر تکنیک ایجاد شده به بنیانگذار آن بر می گردد. در میان کتاب های بازاریابی حسی اثر پروفسور آرادنا کریشنا که بنیانگذار و محقق دانش بازاریابی حسی است، دیده نمی شود که دلایل آن به منطبق نبودن برندهای مورد مطالعه با فرهنگ مان برمی گردد ولی با توجه به غنی بودن این اثر نمی توان به همین راحتی از آن گذشت، لذا برنامه ترجمه کتاب حس مشتری با تغییرات هماهنگ شده با مولف، در دستور کار دکتر کامبیز حیدرزاده (دارای بیش از ۴۰ اثر ترجمه در بازاریابی) و داود حسین آبادی ساده (دانشجوی دکترای بازاریابی) و متخصص نورمارکتینگ قرار گرفت و کمتر از یک سال، از اول پاییز ۱۳۹۵ از طریق موسسه کتاب مهربان نشر به بازار عرضه شد.
به گفته مترجمین کتاب، این اثر با هیچ کتاب بازاریابی حسی قابل مقایسه نیست که دلیل آن به اجرایی بودن مطالب بر می گردد، زیرا کتاب برگرفته از تحقیقات کلینیک بازاریابی حسی پروفسورآرادنا کریشنا برای برندهای مطرح دنیا است که در ژورنال های معتبر دنیا به چاپ رسیده است.