پنجشنبه, ۱ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Thu, 21 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (27)

حرکت در مسیر نوع سوم حمایت

8 سال پیش ( 1394/9/4 )
پدیدآورنده : علی آل علی  

حمایت بخش بزرگی از روابط عمومی است. رویدادهای حمایت شده و سازمان‌های تولیدی فرصت تبلیغاتی مناسبی هستند، زیرا بیانگر توجه آنان به این مسائل و هم‌سویی با مردم است.در اکثر موارد شرکت‌ها به توزیع پول برای ذکر نام خود می‌پردازند که نخستین سطح از حمایت و شبیه‌ترین نوع به تبلیغات رایج است.برخی نوع دوم را برمی‌گزینند که حمایت متقابل است برای مثال یک شرکت از رویدادی ورزشی در ازای جایی ویژه برای خود یا دسترسی به شرکت‌کنندگان حمایت می‌کند و به این ترتیب فضای مناسب برای معرفی یا تبلیغ محصول خود را به دست می‌آورد.حال با این توضیحات درمی‌یابیم صندلی‌های خالی سکو‌های مسابقات تنیس ویمبلدون برای حامیان بزرگ این مسابقات تدارک دیده شده‌اند.آخرین نوع نیز در واقع یافتن شریک مناسب در این زمینه است. در این مرحله، تعیین حامی اصلی دشوار است.


ایده

در سال 1990 آقای فورد این نکته را دریافت که با روی آوردن مردم به دو برند بنز و لکسوس فروش خودروهای لینکن در حال کاهش است، زیرا رانندگان حرفه‌ای شیفته خودرو‌های پرقدرت و لوکس هستند اما کارخانه لینکلن هنوز خودرو‌های قدیمی تولید می‌کرد که باعث شده بود متوسط سن‌رانندگان خودرو‌های این برند بسیار بالا باشد. به همین خاطر آقای فورد پیش‌بینی کرد که با کنار رفتن این رانندگان سن بالا دیگر شاهد استقبال از برند ذکر شده نخواهیم بود.

در نتیجه اقدام به طرحی برای جذب قشر جوان بسیار ضروری بود. آقای فورد به یافتن شریکی که در بازار شناخته شده باشد و در عین حال حرفه‌ای عمل کند پرداخت. در آخر یک شرکت کوچک اما تازه نفس کانادایی به نام به نام سیرک دسلی (چرخ‌های خورشید) را یافت که چرخ‌های به کار رفته در آن از لامپ‌های مختلف و قطعات متحرک برای افزایش عملکرد خود سود می‌برد که روشی غیر‌معمول بود. آنها خواستار ورود به بازار خودروی آمریکا بودند اما امکانات لازم را در اختیار نداشتند. وی در اکثر مناطق نمایشی کوچک در قالب سیرک که آزمایشی برای تور اصلی به شمار می‌رفت، به راه انداخت.

نمایندگی‌های مجاز واقع در شهرستان‌ها دعوت‌نامه‌هایی به مشتریان خاص که تحت نظر بودند، ارسال کردند. هنگامی که شرکت سیرک دسلیل به تور اصلی ملحق شد از سطح بالای تبلیغات که با حمایت فورد به دست آمده بود احساس رضایت می‌کرد، درحالی‌که نمی‌دانست شرکت لینکلن در پشت همه این حمایت‌ها است. در آخر این اقدامات باعث شد که امروزه این شرکت در سرتاسر آمریکا و اطراف آن برندی مشهور شود و شرکت لینکلن نیز دوباره بازار را در دست گیرد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

-شریکی با اهداف یکسان و شیوه کاری متفاوت بیابید.

- شریکی مناسب است که کمکی شایان باشد درست مانند مثال ذکر شده که در آن هر دو شریک برای یکدیگر سودمند بودند.

- فعالیت و همکاری (کوتاه یا بلند‌مدت)باید هماهنگ و در یک راستا باشد تا سودمند شود.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pknebBM8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه