یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(196)

جایگاه‌یابی محصول

9 سال پیش ( 1394/1/30 )
 

پرسش: قصد دارم کسب‌وکاری را در حوزه مواد‌غذایی راه‌اندازی کنم‌. فرآیند جایگاه‌یابی محصول را در چه زمانی و چگونه باید انجام دهم؟

پاسخ کارشناس: به محض اینکه بازارهای بالقوه شناسایی و تحلیل و بخش‌بندی شد، فرآیند جایگاه‌یابی محصول آغاز می‌شود‌. بازاریاب‌های شرکتی باید برای محصولات خاص خود، جایگاه یا جای پایی را در اذهان مشتریان احتمالی ایجاد کنند‌.

تعیین جایگاه محصول روشی است که محصول از طرف مشتریان و براساس صفات مهم تعریف می‌شود یا مکانی است که محصول موردنظر در ذهن مشتری نسبت به محصولات رقبا ایجاد می‌کند و باید بر یک یا چند بعد محصول به‌طوری‌که بخش‌های هدف، درک مشخصی از آن محصول داشته باشند و براساس تکنولوژی، کیفیت، قیمت، توزیع، تصویر و خدمات است توجه داشته باشد. تکنیکی که برای بررسی جایگاه محصول از نظر نقاط ضعف و قوت آن محصول و نیز در مقایسه با رقبا به کار می‌رود این است که این تکنیک تلاش می‌کند نشان دهد خریداران چطور مجموعه‌ای از محصولات رقیب را از طریق شناسایی ابعاد یا شاخصه‌های نسبی هرکدام، ارزیابی می‌کنند و می‌توان با استفاده از ابزارهای آماری آن را انجام داد که خریداران شرکتی، محصولات فروشندگان را بر پایه صفات معین رده‌بندی و از طریق جایگاه شرکت را نسبت به رقیب ارزیابی می‌کنند‌.

این فرآیند با تحقیق در مورد سطوح مرجح صفات مناسب محصولات، از سوی بخش‌های متعدد بازار بالقوه شروع می‌شود‌. گردآوری داده‌ها درباره سطوح مرجح این دو صفات از سوی بخش‌های مختلف بازار نخستین گام محسوب می‌شود‌. تعیین جایگاه محصولات شرکتی در مقایسه با محصولات مصرفی، فرآیندی مشکل‌تر و کندتر است‌. درحالی‌که تبلیغات ابزاری است عمده که برای تعیین جایگاه محصولات در بازار مصرف به‌کاربرده می‌شود‌. در بازارهای سازمانی از فروش شخصی و ارتقای فروش، تبلیغات و نمایشگاه‌های تجاری برای تعیین جایگاه محصولات استفاده می‌شود.

* اگر شما هم د‌‌ر کسب‌و‌کار خود‌‌ با چالشی روبه‌رو هستید‌‌، د‌‌ر صورت تمایل مشکل خود‌‌ را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما د‌‌ر میان بگذارید‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همین بخش پیگیری کنید‌‌.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/O3yWcrAz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه