در دوران ركود بزرگ اقتصادی، شركتهای خودروسازی برندهایی را از رده خارج كردند كه دیگر بنا به دلایل مختلف مفید به نظر نمیرسیدند. از آن جمله میتوان به Hummer اشاره كرد. در ادامه Saab و سوزوكی نیز از بازار آمریكا كنار كشیدند. اما با این وجود اعلام خبر حذف برند « Scion » از سوی تویوتا كمی عجیب بود. Scion سال گذشته یک مدل خودروی جدید را به بازار عرضه كرد كه گمان میرفت بتواند ثروت از دست رفته را باز گرداند. حتی در ماه نوامبر نیز یک مدل خودروی concept در نمایشگاه خودروی لسآنجلس به مردم ارائه داده شد.
در عوض، تویوتا با تركیب خودروهای قبلی اقدام به تولید اتومبیلهای جدید میكند. به گفته جیم لنتز، موسس و معاون Scion و مدیرعامل جدید تویوتاموتور در آمریكای شمالی، این اقدام نوعی عقبنشینی برای Scion به حساب نمیآید بلكه جهشی به سمت جلو است. Scion ضمن ایجاد فرصت پیگیری سریع ایدهها كاری میكند تا آنها از طریق شبكه تویوتا به چالش كشیده و آزمایش شوند. مسلما تویوتا در راه آزمایش Scion اقدام كافی انجام نداده است. این برند تویوتا مخصوص جوانان با معرفی یك خط تولید جداگانه خودرو در سال 2003، تعداد انگشتشماری از خودروهای كوچك را به بازار معرفی كرد.
اقدام فوق به تویوتا كمك كرد تا حین جذب مشتریان جوان آمریكایی، خریدارانی با سن متوسط 36 سال را به سمت صنعت خودرو بكشاند. اما تویوتا هرگز نتوانست یك دلیل منطقی و روشن برای تشویق افراد به خریداری این خودروهای كوچك و بازاریابی برای آنها ارائه دهد بنابراین حتی دو مدل خودروی iA sedan و اتومبیل هاچ بك با پنج در نیز نتوانستند در چند ماه گذشته آمار فروش را به شكل قابل توجهی بالا ببرند.عوامل متعددی در كنار هم باعث نابودی یكسری برندها در طول دوران ركود بزرگ اقتصادی شدند. علاوه بر افت كلی میزان فروش، عوامل فراوان دیگری نیز در این امر نقش دارند.
خودروسازان همچنین نتوانستند یك برند پایدار را به وجود آورند. قیمت بنزین نیز در این میان مؤثر بود.اما درخصوص Scion، تویوتا تقریبا فقط خود را سرزنش میكند. خودروهای این برند برخلاف دیگر برندهای تولیدكننده اتومبیلهای كوچك مثل Mini، عملكرد موفقی نداشتند. اتومبیلهایی با برند Scion جایگزین خوبی برای خودروهای مجهز به فناوری هیبریدی تویوتا مثل Prius محسوب نمیشدند.
نهایتا اتومبیلهای Scion فقط از لحاظ صرفهجویی در میزان مصرف سوخت و قیمت، مناسب بودند و این ویژگی Scion را از سایر رقبا متمایز نمیكند، بهخصوص اینكه با سقوط قیمت بنزین، فروشندگان با مخازن عظیمی از سوخت در سراسر بازار مواجه میشوند.