توری برچ (Tory Burch) طراح مد، تاجر آمریکایی و مدیرعامل و طراح کمپانی توری برچ (Tory Burch) است که در لیست قدرتمندترین زنان مجله فوربس در جایگاه هفتادوسوم قرار دارد. برند توری برچ برند ارائهدهنده لباس زنانه، کیف دستی و کفش است. برچ در سال ۱۹۸۸ از دانشگاه پنسیلوانیا در رشته تاریخ هنر فارغالتحصیل شد. او کارش را با ثبت برند توری برچ در فوریه ۲۰۰۴ آغاز کرد و طی سالهای فعالیتش توانسته کمپانیاش را که زمانی کمتر از ۲۰ کارمند داشت به جایی برساند که 3 هزار کارمند دارد.
از زمانی که کمپانی توری برچ آغاز به کار کرد تاکنون ۱۶۰ فروشگاه در سراسر جهان از این برند در شهرهایی مثل نیویورک، لسآنجلس، لندن، پاریس، رم، توکیو و سئول افتتاح شده همچنین سایتهای تجاری این برند به هفت زبان مختلف فعال هستند. به بهترین درسهایی که میتوانیم از این مدیر موفق بیاموزیم اشاره میکنیم.
بلندپرواز باشید و شرمنده نشوید
توری برچ یک کسبوکاری چندمیلیون دلاری را راهاندازی کرده و به اعتقاد وی شعلههای موفقیت از خودباوری آغاز میشوند. او میگوید: «گاهی اوقات کارآفرینان زن در زمینه خودباوری چالش خودشان میشوند. نیازی نیست برای بلندپروازی متاسف باشید.» توری برچ از نماد T که حرف اول نامش است برای شناخته شدن لگویش در سراسر جهان استفاده کرده است: «کمپانی من فرمتی از خود من است بنابراین وقتی که فروشگاههایم را طراحی میکردم میخواستم مردم احساس کنند در خانه من هستند. من فروشگاههایی را میخواستم که مانند یک اتاق راحت در آپارتمانم به نظر برسند. میخواستم شیوهای جدید در ظاهر فروشگاهها ابداع کنم و چهره خردهفروشی را تغییر دهم.» درک او از کسبوکارش ثابت کرد که همه زنان باید بلندپرواز باشند بدون اینکه شرمنده شوند.
باور نکنید که کسی یک شبه موفق موفق شده باشد
توری برچ از زمانی میگوید که از او به عنوان شخصی یاد میشده که یک شبه به موفقیت رسیده درست زمانی که در سال ۲۰۰۴ اولین فروشگاهش را افتتاح کرد: «فکر کنم چنین طرز تفکری منطقی باشد اگر 2 هزار ساعتی را که وقت صرف کردم تا کسبوکارم را تا روز افتتاحش بسازم یا تمام ۵۰۰ ساعتی را که برای یادگیری درباره این صنعت در سالهای پیش از آن سپری کردم در نظر نگیریم. درست است که در عصر ارتباطات زندگی میکنیم اما راه میانبری برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد. کار زیاد سرسختی و صبر لازم است. کارهای زیادی است که میتوانید یک شبه انجام دهید، اما چیزی به عنوان موفقیت یک شبه وجود ندارد.»
شوق و اشتیاقتان را تغذیه کنید
زمانی که توری برچ کسبوکارش را راهاندازی کرد قصد داشت کاری را شروع کند که به سایر زنان کارآفرین کمک کرده باشد. او میگوید: «مسئولیت اجتماعی همیشه بخشی از برنامه کسبوکار است. البته به این مسئله به همیشه مثبت نگاه نمیشود. برخی از مردم به من میگویند که مسئولیت اجتماعی و تجارت در یک جمله قرار نمیگیرند. این نگاه فقط من را مصممتر میکند.» او ادامه میدهد: «میدانم که کسبوکارم برای زنان و بچهها مفید خواهد بود. از زمان شروع کارم تجربههای بسیاری آموختم که میتوانم به سایر زنانی که قصد دارند چنین کاری را انجام دهند آموزش دهم. در سال ۲۰۰۹ موسسهای را راهاندازی کردیم تا زنان کارآفرین و خانوادههایشان را حمایت کنیم. این مسئله نه فقط برای من بلکه برای مشتریان کارکنان شرکای تجاریمان و تمام کسانی که از کمک به زنان حمایت کردند ارزشمند بود.»
جلوی منفیبافیها را بگیرید
اگر به حرفهای مخالفانتان گوش کنید هرگز پیشرفت نخواهید کرد. توری برچ میگوید: «یکی از بهترین توصیههایی که تاکنون از پدر و مادرم دریافت کردهام این است که به مخالفان مانند سروصدا فکر کنم. من سعی میکنم به بسیاری از منفیبافیها گوش نکنم. به خودتان و به کاری که انجام میدهید باور داشته باشید. به خاطر داشته باشید اگر نابترین ایدهها برای همه واضح و بدیهی بود کارآفرینان وجود نداشتند. یکی از چیزهایی که در همه سفرهای کارآفرینی مشترک است این است که قدمهای بسیار زیادی در جاده رسیدن به موفقیت وجود دارد.» زمانی که برچ نام خودش را روی برندش گذاشت بسیاری شک و تردید داشتند. او انتقادهای زیادی دریافت کرد و فهمید که توصیه پدر و مادرش چیزی فراتر از واقعیت است. حذف کردن منفیبافها درسی است که برای رسیدن به موفقیت باید رعایت شود.