شرکت تسکو (Tesco) از تاكتیك «آزمایش قبل از خرید» برای تبدیل مشتریان به وفاداران برند بهره میبرد. این در حالی است كه تسکو به كاهش قیمتها روی آورده است. طرح «آزمایش قبل از خرید» در شش شعبه فروشگاه Tesco به طور آزمایشی اجرا و فقط شامل آن دسته از موادغذایی میشود كه باید بیرون از فروشگاه آنها را بخوریم. براساس برنامهریزیها، این طرح به طور گسترده و جدی در فروشگاهها عمدتا از طریق بازاریابی فروش تبلیغ میشود. برنامه فوق بخشی از حركتی بزرگتر در راستای كاهش قیمتها به شمار میرود. طرح فوق همچنان با فروشگاههایی نظیر Aldi و Lidi قابل رقابت خواهد بود. آنها هر دو بهشدت باعث كاهش سهم Tesco از بازار خواربار شدهاند.
Tesco اوایل سال جاری میلادی اعلام كرد كه تا مرز یك سوم تعداد محصولات موجود در قفسههای فروشگاهها را كاهش خواهد داد. برندهای نان Kingsmill و ماست Welsh (تولیدكننده محصولات Rachael’s Organic) از جمله نخستین نامهایی هستند كه از فهرست محصولات Tesco خارج شدند و اجناسی با برند فروشگاه جایشان را گرفتند. این فروشگاه اخیرا نیز محصولات قندی نظیر Capri-Sun و Ribena را از لیست اجناسش بیرون كرده، اگرچه Tesco مدعی است كه این تصمیم به منظور كمك به مبارزه با رشد روزافزون چاقی گرفته شده است.
با تمركز روی طیف محصولات با برند خود، Tesco قادر به مدیریت بهتر فرآیند قیمتگذاری و كنترل حاشیه سود در مقایسه با مذاكره با تامینكنندگان منابع است. به گفته یك سخنگو، Tesco قصد دارد كاری كند تا مشتریان آسانتر از قبل در پی اجرای طرح «آزمایش قبل از خرید» با اعتماد به فروشگاه محصولاتی با برند Tesco را خریداری كنند. مقامات Tesco در كل روزهای اجرای این طرح آزمایشی به بازخورد مشتری گوش خواهند داد.