شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

تحول دنیای موسیقی به کمک استریمینگ

8 سال پیش ( 1395/8/13 )
پدیدآورنده : محمد رضا حمیدی  

فناوری رسانه استریمینگ یا رسانه سیال، به کاربران اینترنت این امکان را می دهد که به محتوای صوتی و تصویری موجود در فضای مجازی به صورت آنلاین دسترسی پیدا کنند. شرکت های ارائه دهنده خدمات استریمینگ ، میلیون ها میلیون مخاطب دارند. استریم ها برای نخستین بار در سال 1998 فروش موسیقی را متحول کردند. صنعت موسیقی با وجود آنها پیشرفت کرد و بالاخره در سال 2015 فروش آنها افزایش چشمگیری یافت.

طی 15 سال گذشته، دنیای موسیقی با انقلاب دیجیتال متحول شده بود. امروز اما نوبت استریمینگ است. این فناوری با گوش دادن موسیقی آنلاین، در هر زمان، از طریق اشتراک ساده فایل ها صنعت موسیقی را دچار تحول کرده است.

انقلاب اول، Nepster

در سال 1999 جوانی آمریکایی به نام شاون فانینگ با راه اندازی نپستر در دنیای دیجیتال ضامن صنعت موسیقی شد. پلتفرم او نخستین سرویس به اشتراک گذاری خدمات بود. این پلتفرم به نسل آماتور این امکان را  می داد که قطعات موسیقی را به اشتراک بگذارند و تبادل کنند. اما نپستر به طور عمده شرکت های بزرگ خوانندگی با بازیگران اصلی دنیای دیجیتال را تحت فشار قرار می داد. تا اینکه در سال 2003 آیفون، نخستین فروشگاه موسیقی دیجیتال بین المللی خود را به نام ایتیونز روانه بازار کرد.

امروزه در سال 2016 ایتیونز استور هنوز وجود دارد، اما به اپل موزیک، Spotify و گوگل پلی موزیک ملحق شده اند و با پرداخت ماهانه حق اشتراک کمتر از 14 یورو، این پلتفرم ها به شما امکان دسترسی به انواع موسیقی را خواهد داد.

اشتراک بیش از پیش موسیقی در سایت های استریم

برای نخستین بار صنعت موسیقی در سال 2015 با فروش موسیقی آنلاین در مقابل فروش سی دی به 15 میلیارد دلار رسید. این اتفاق به لطف افزایش تعداد مشترکان در خدمات استریم افتاد. این رشد چشمگیر در حالی است که در سال 1998 میزان آن تنها 4.8درصد بود.

سی دی کمتر و کمتر

سال 2015 برای نخستین بار بود که موسیقی آنلاین با اختصاص 45درصد از سهم بازار بر فروش سی دی با 39 درصد پیشی گرفت. فروش موسیقی آنلاین نسبت به سال گذشته افزایشی10.2درصدی و قابل ملاحظه ای داشت.

دنیای موسیقی با فروش 6.7میلیارد دلار از طریق استریمینگ ها به 45.2درصد رسید. فروش موسیقی در سال 2015 به کمتر از یک سوم آنچه در سال 1990 رخ داده بود، رسید. آن زمان مردم موسیقی آنلاین را در اینترنت گوش می دادند، ولی به صورتی غیر قانونی. در حالی که به کمک استریم ها با پرداخت مبلغی می توانند به صورت آنلاین به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند.

همه برنده نیستند

براساس آمار در سال 2015، نزدیک به 68 میلیون نفر در دنیا در استریم ها اشتراک موسیقی آنلاین دارند که در سال 2010 تعداد آنها به 8 میلیون نفر می رسید، اما با این وجود به نظر می رسد ارزش موسیقی هنوز به طور کامل به رسمیت شناخته نشده است. امروزه، با وجودی که یک روح خوشبینی در این بخش وجود دارد، اما هنوز یک راه طولانی برای دست یافتن به ارزش واقعی صنعت موسیقی در دنیا باقی مانده است.

جنگ Playlist  ها

هرکدام از این سرویس ها نزدیک به 40 میلیون عنوان را پیشنهاد می کنند. الگوریتم ها بیش از پیش پیچیده هستند و هرکدام به شما پیشنهادهای مرتبط را می دهند. برای اینکه مشتریان بتوانند موارد دلخواه خود را در این کلوپ بزرگ مجازی پیدا کنند، همه خدمات آنلاین لیست موسیقی را پیشنهاد می کنند که به وسیله کارشناسان تیزهوش طراحی شده است. آنها لیست های موسیقی را به گونه ای مرتب کرده اند که موضوع خاصی داشته باشند.

کار تنظیم لیست های موسیقی، شغل برنامه نویسان را خیلی مهم تر از کسانی کرده است که در رادیو کار می کنند. با استفاده از این سرویس ها علاقه مندان می توانند به تعداد بیشتری موسیقی گوش دهند و بیشتر قطعات به صورت پولی هستند. ارزش کار متخصصان این عرصه این است که لیست های موسیقی را به طور موازی عرضه کنند و موسیقی مربوط به گوش میلیون ها نفر برسد.

لیست های موسیقی به طور عمده این شانس را برای مصرف کنندگان به ارمغان آوردند که که نیاز شنوایی آنها را در محیطی اشباع شده به وسیله طیف وسیعی از انواع موسیقی تامین کنند. تا پیش از این، رادیو و فروشگاه های سی دی بوده اند که مردم برای خریداری موسیقی به آنها مراجعه می کردند.

انقلاب استریمینگ در فرانسه

در فرانسه و در سال 2015، فروش سی دی، وینیل و دی وی دی حدود 15.9درصد کاهش یافت. بازار موسیقی ضبط شده در فرانسه که شامل سی دی، وینیل و حتی دیجیتال سقوطی 7/ 4 درصدی را تجربه کرد. در حالی که استریمینگ، در این کشور با تصاحب 45 درصد از سهم بازار همچنان نسبت به سی دی و شکل های قدیمی موسیقی جلو است.

در سال 2015 فرانسه بیش از یک میلیون مشترک دراستریمینگ ها جذب کرد، بنابراین به نظر می رسد که استریمینگ ها بیش از پیش به عنوان عامل رشد بخش موسیقی شناخته شده است. فرانسه اکنون 3 میلیون مشترک در استریم ها دارد که یک میلیون آنها بیشتر از یک سال است که از این سرویس ها استفاده می کنند. سرویس هایی مانند استریم اسپوتیفای، اپل موزیک، دیزر، نپستر سرویس هایی هستند که بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می گیرند. استریمینگ ها در سال 2015 بیش از 100 میلیون یورو برای فرانسه عایدی داشته اند.

منبع : rts.ch
برچسب ها : دریچه قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lhkdUKpY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه