نقشههای گوگل جزو محبوبترین نقشههای آنلاین برای کاربران سراسر دنیا محسوب میشوند؛ نقشههایی که بارها به کمک مسافران آمده تا از مسیر مورد نظرشان خارج نشده یا مسیرهای مناسب را پیدا کنند. طی ماههای اخیر، شرکت گوگل در حال آزمون برخی ویژگیهای جدید در نقشههای خود است.
طرح «جستوجوی محلی» که بهعنوان نسلی جدید از جستوجوهای گوگل به شمار میرود شامل قابلیتهای متنوعتری نسبت به نقشههای گذشته خواهد بود. یکی از اهداف گوگل در این طرح جدید، تلاش هر چه بیشتر برای یاری رساندن به مسافرانی است که وارد فضاهای غریبه شدهاند و برای دستیابی به رستورانهای مسیر سفر دچار مشکل هستند.
بنا بر آمارها در سراسر جهان بیش از یک میلیارد نفر از نقشههای گوگل استفاده میکنند و تعداد زیادی از این افراد را مسافرانی تشکیل میدهند که دوست دارند کلیه امکانات بین راه، بهویژه رستورانها را بشناسند. این نوید به کاربران google map داده شده است که طی ماههای آتی میزان دسترسی به اطلاعات رستورانها تا 50درصد سریعتر و متنوعتر خواهد شد.
Sponsored drop pins، قابلیتی دیگر است که با هدف حمایت از کسبوکارهای محلی طرحریزی شده است. هنگامی که مسافری قصد دارد از یک شهر به شهری دیگر سفر کند میتواند با کمک این ابزار، از تمامی فروشگاهها، اقامتگاهها و... محلهایی که چندان شناخته شده نیستند، مطلع شود.
درواقع گوگل این فرصت را برای صاحبان مشاغل محلی فراهم کرده تا با ذکر نام، آدرس دقیق فروشگاه، شماره تماس، ساعات شروع به کار و تعطیلی فروشگاه و سایر اطلاعات مفید، مسافران را به کسبوکارهای خود (رستورانها، هتلها و...) دعوت کنند.
اگرچه در نگاه اول تغییرات جدید google map بیشتر به نفع صاحبان مشاغل محلی به نظر میرسد، اما این تغییرات کمک میکند مسافران در هزینههای خود صرفهجویی کنند، با سرعت بیشتری مکانهای مورد علاقه خود را شناسایی و با آرامش بیشتری به موقعیتهای ناشناخته و جدید سفر کنند.
با وجود اینکه در حال حاضر فرصت تبلیغات محلی و امکان مشاهده جزییات این تغییرات تنها در نسخه بتا موجود است، اما احتمال حضور گستردهتر این نسخه آزمایشی تا ماههای آینده بسیار پررنگ است.