آیا میدانستید تبلیغات مستقیم نوعی از تبلیغ است که در آن پيامدهنده پيام خود را با رنگ و لعاب و بوق و کرنا همراه کرده باشد و آن را صريح و بىپروا به مخاطبين خود ابلاغ کند؟ در اين روش مستمعين و بينندگان، متن يا تصويرى را بهعنوان پيام و اطلاعيه تبليغي دريافت مىکنند و پيامدهندگان نيز در مقام مبلغ قرار دارند و شناخته مىشوند.
به عنوان مثال، زمانی که يک آگهى بازرگانى از راديو پخش مىشود، شنوندگان متن آگهى را بهعنوان پيام تبليغى گوش مىکنند و مىدانند که صاحبان و مديريت يک بنگاه تجارى براى معرفى و فروش کالاى خود و بهدست آوردن سود با کمک آژانس تبليغاتى مبادرت به صدور و پخش آگهى مشخصى کردهاند.