آیا میدانستید نکته مهمی که در تبلیغات در رسانههای مکتوب باید به آنها توجه کرد، تیراژ تعهد شده و تیراژ واقعی نشریات است؟ نشریات عموما کمتر از آنچه ادعا میکنند تیراژ دارند، به همین دلیل لازم است کسبوکارها از تیراژ واقعی نشریات مطلع شوند. نکته مهم دیگر توجه به عمودی یا افقی بودن نشریه است؛ بدین معنا که نشریه برای یک صنعت خاص منتشر میشود (عمودی) یا موضوعات متنوعی را دربرمیگیرد (افقی). تبلیغ در رسانههای افقی مفیدتر خواهد بود. اینکه چند درصد از تیراژ نشریه بهصورت اشتراکی به دست مخاطبان میرسد و چند درصد نشریه را از باجههای مطبوعات خریداری میکنند، نکته مهم دیگر در این بخش است. هرچه درصد مشترکان کمتر باشد بهتر است زیرا مشترکان اغلب به نشریه کم توجهی میکنند.