در اخبار موارد بسیاری یافت میشود که به نظر در حوزه روابط عمومی هستند. اغلب شرکتهای بزرگ هزینههای گزافی را صرف انتشار داستان خود و اطلاعرسانی میکنند. برای فردی آگاه به مدیریت روابط عمومی این موقعیتی طلایی جهت به دست گرفتن کارهای تبلیغاتی آنان است و به همین خاطر کمپینی قوی در این زمینه تشکیل میدهد.
ایده
ابرشرکت تولید تلفن همراه در آمریکا انجمن روابط عمومی بزرگی جهت تبلیغ محصول جدید خود که کوچکترین تلفن به شمار میرفت تشکیل داد. رستورانهای زنجیرهای اعتراض خود را با منع استفاده از این دستگاهها در محیط خود بیان کردند که درنهایت باعث نارضایتی مشتریان شد. مطبوعات ضمن شرح هر دو ماجرا، نظر رئیس شرکت را درباره ممنوعیت وارده جویا شدند. وی در اقدامی نادرست از انجام این کار خودداری کرد، مطبوعات نیز دست خالی آنجا را ترک گفته و بالطبع اشارهای به محصول جدید نشد که این فاجعهای در حوزه روابط عمومی شرکت محسوب میشد.
پیروز شدن رستورانها بیانگر دو نکته است. نخست آنکه یک فرصت میتواند نتایجی خارج از محدوده انتظارات را به ارمغان آورد. دومین نکتهای که میتوان متذکر شد این است که اگر کمپین روابط عمومی در اختیارتان است باید در هر لحظه آماده مصاحبه با مطبوعات باشید.
آنچه در عمل باید انجام دهید
- فرصتطلب باشید.
- مصاحبه کردن را از یاد نبرید و از آن واهمه نداشته باشید.
- تردید زیاد در انجام کارها عقب ماندن از رقبا را در پی خواهد داشت.