پنجشنبه, ۱ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Thu, 21 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (43)

برگزاری نظرسنجی

8 سال پیش ( 1394/10/26 )
پدیدآورنده : علی آل علی  

رسانه‌های خبری در عین حال که وظیفه انتشار اخبار به طور کامل را دارند، وظیفه سرگرم کردن خوانندگان و بینندگان خود را نیز دارند. از طرف دیگر شرکت‌های بزرگ نیاز به اطلاعات دقیق در مورد سلیقه مصرف‌کنندگان، کیفیت محصولات، انتظارات خریداران و... دارند. معمولا دسترسی به این اطلاعات از طریق رسانه‌های خبری مخصوصا تلویزیون کار آسانی نیست. برای حل این مشکل یک راهکار خلاقانه وجود دارد که در عین جلب مخاطب برای رسانه‌ها، اطلاعات مورد نیاز شرکت‌ها را نیز فراهم می‌آورد. برگزاری نظرسنجی یکی از بهترین ایده‌ها برای جلب منافع هر دو گروه خبرگزاری‌ها و شرکت‌هاست. انجام نظرسنجی در تلویزیون (به‌عنوان یک رسانه خبری) علاوه بر افزایش تعداد مخاطبان و در نتیجه اعتبار آن خبرگزاری، اطلاعات مورد نیاز شرکت‌های مختلف را نیز فراهم می‌کند.

ایده

«نسکافه» پرفروش‌ترین برند قهوه در انگلستان است. برای مدت‌ها این شرکت یکسری تبلیغات بر محور نقش قهوه «نسکافه» در ایجاد ارتباط و آشنایی افراد با یکدیگر را در دستور تولید خود قرار داده بود.به‌دلیل سازگاری تبلیغات شرکت با فرهنگ کشورهای مختلف این نوع از تبلیغات برای برند نسکافه موفقیت نسبی را به همراه داشتند. در بریتانیا مانند هر کشور دیگری دعوت از یک شخص برای نوشیدن قهوه به‌طور مشترک معانی مختلفی را در بر دارد.

به‌عنوان مثال نوشیدن قهوه می‌تواند بهانه مناسبی برای آشنایی بیشتر با افراد باشد. شرکت نسکافه با توجه با همین موضوع اقدام به برگزاری یک نظرسنجی عمومی به طور گسترده کرد، مضمون اصلی نظرسنجی این بود که دعوت به نوشیدن یک فنجان قهوه «نسکافه» چه معنایی برای شما دارد؟ پاسخ‌های داده شده به این سوال بسیار قابل توجه بودند.

در عین حال که عده‌ای دعوت برای صرف قهوه را به معنای آشنایی بیشتر با دیگران می‌دانستند عده‌ای دیگر آن را صرفا به معنای گذراندن وقت آزاد خود قلمداد می‌کردند. برگزاری این نظرسنجی علاوه بر اینکه سود بسیار مناسبی برای رسانه‌ها دربرداشت به شرکت نسکافه نیز کمک کرد تا دیدگاه مناسبی نسبت به انگیزه مصرف‌کنندگان از نوشیدن قهوه شرکتش به‌دست بیاورد.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

-اجرای یک نظرسنجی به طور دقیق اهمیت بسیار زیادی دارد، اگر خودتان قادر به انجام آن نیستید از یک آژانس معتبر برای برگزاری نظرسنجی کمک بگیرید.

-برای نظرسنجی خود سوالی بحث‌برانگیز انتخاب کنید تا مردم به شرکت در آن متمایل شوند. در غیر‌این صورت رسانه‌ها از نظرسنجی شما استقبال چندانی نخواهند کرد.

-سوال نظرسنجی را به‌گونه‌ای طراحی کنید که بتوان از پاسخ‌های آن اطلاعات مورد نیاز را استخراج کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3ET0Q5ru
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه