برند محبوب مك دونالد هر روز بهظاهر از یك محصول جدید رونمایی میكند. این برند در حال حاضر نیز مثل سالهای گذشته خوش شانس است تا حدی که حتی مخالفان مك دونالد نیز لحظهای برای مرور 75 سال فعالیت موفق مك دونالد درنگ میكنند. در روز 15 مه سال 1940 میلادی، مك و دیك مك دونالد در ابتدای مسیر پیروزیهای خود نخستین رستورانشان را در بزرگراه Route 66 در شهر سان برناردینو در كالیفرنیا افتتاح كردند. آن زمان هر همبرگر به قیمت 15 سنت به فروش میرفت. مك دونالد برای تشریح تاریخچه خود یك برنامه تعاملی را در وبسایتش در نظر گرفته كه فقط با انتخاب یك سال خاص، چندین اتفاق مهم تاریخی با بیننده به اشتراك گذاشته میشود.
این گنجینه بسیار پربار است. برای مثال، مكدونالد ابتدا به اسپانسری مسابقات بسكتبال دبیرستانهای آمریكا در سال 1977 میلادی پرداخت كه اكنون دیگر معروف شده است. البته هنوز رسانههایی نیز وجود دارند كه باوجود حمایت خود از مك دونالد در سالهای گذشته، كسب و كار این رستوران فستفود زنجیرهای را در شرایط امروزی ناراحتكننده و پیچیده میدانند. بهعنوان نمونه، USA Today با ذكر مجدد منوی محبوب مك دونالد در مه سال 1954 میلادی، اقدام به راهاندازی یك موزه در این زمینه كرد.
سایت خبری Mashable نیز به یاد مخاطبان این برند میآورد كه چگونه آگهی تبلیغاتی تلویزیونی دنیای «McDonaldsland » كه در دهه 70 میلادی یك برش آشكار از برنامه كارتونی صبح شنبه محبوب آن زمان بود، باعث شد تا یك قاضی حكم به پرداخت جریمه یک میلیون دلاری توسط مك دونالد بدهد. حتی مجله وزین « Smithsonian» كه به تبیین 75 سال ارتباط فرهنگی مكدونالد از سال 1954 تاكنون پرداخته كه در آن زمان نوشیدنیهای تركیبی مكدونالد توسط یك فروشنده به نام «ریكراك» وارد صحنه شدند، حق رأی برای تعیین محل فعالیت مك دونالد را به دست آورده است.
هیچ كس نمیتواند چالشهای بسیار بزرگی را كه این شركت تحت ریاست مدیرعامل جدید خود، استیو ایستربروك با آنها مواجه شد، نادیده بگیرد، بنابراین آیا اكنون دوران موفقیتآمیز مك دونالد سرانجام به پایان رسیده است. واضح است كه روند رو به رشد وارد آمدن فشارها روی مك دونالد همچنان ادامه دارد و به این ترتیب سوالی بسیار جدی به ذهن انسان خطور میكند كه آیا این برند در هفت سال گذشته نیز مثل سابق موفق بوده است؟ برای مثال یك مقاله جدید در مجله
« Harvard Business Review»، به انتقاد از مكدونالد بهخاطر تاكید روی موارد مختلف بازخرید سهام میپردازد كه فقط به نفع سهامداران هستند، دستمزدها را پایین نگه میدارند و به سرمایهگذاریهای واقعی در خود شركت صدمه میزنند.