پرسش: تولیدکننده محصولات چرمی هستم و قصد دارم نام کسب و کارم را به عنوان یک برند در میان رقبا مطرح کنم. برای گذر از فرآیند تولید سنتی به تولید حرفهای و صنعتی چه توصیههایی برای من دارید؟
پاسخ کارشناس: برند یک محصول یا شرکت نشاندهنده شخصیت محصول یا شرکت است. شما برای اینکه برند شوید باید در همه ابعاد به محصول و شرکت خود شخصیت دهید. این شخصیت باید کاملا هماهنگ با حرفه و محصول شما باشد. اگر زیبایی حرف اول را در تولیدات شما میزند باید این زیبایی محور قرار بگیرد.
اگر استحکام نقطه تمایز شماست باید روی آن مانور دهید. اگر خدمات پس از فروش نقطه برتری شرکت شماست باید روی آن مانور دهید. ممکن است شما در همه موارد گامهای موثری برداشته باشید اما در هر صورت یکی از موارد از بقیه سرآمدتر است. بهتر است آن را محور قرار دهید و البته به بقیه هم توجه داشته باشید. بعد از مشخص شدن این موارد باید آنها را به گروه مشاوران خود منتقل کنید تا لوگو، رنگ لوگو، شعار تبلیغاتی شما، بستهبندی شما وغیره همگی متناسب با شخصیت محصول شما طراحی و تولید شوند.
این کارها پایه حرکت شما به سوی برند شدن است. از مشاوران زبده کمک بگیرید تا با همین ابزارهای پایه یک کمپین برندینگ برای شما بنویسند. این کمپین را با حوصله و صبر اجرا کنید. علاوه بر این توجه کنید که تمام رفتارهای شرکت شما به ویژه کارمندان شما که با مشتریان برخورد دارند باید هماهنگ با شخصیت برند شما باشد.