گاهی اوقات انتشار یک خبر از جانب شما به طور همگانی ممکن است به یک موفقیت واقعی و تکه گمشده پازل بازاریابی شما تبدیل شود. اگرچه این احتمال نیز وجود دارد که خبر شما توسط ویراستاران آن طور که باید و شاید ویرایش نشود، به طور صحیح انتقال نیابد یا حتی ممکن است به دست مخاطبان مورد نظر شما نرسد. این امر بسته به نوع کسبوکار شما میتواند دشوارتر هم باشد.تعداد خریداران شما و همچنین تعداد فروشگاهها یا اشخاص عرضهکننده محصولات شما و از همه مهمتر زمان انتشار نشریات مرتبط با کسبوکار شما؛ همگی میتواند باعث ایجاد مشکل و چالش شود. بنابراین در هر کسبوکاری شرکتها نیاز دارند تا حقههای آماده برای مواجهه با چنین چالشهایی را در آستین داشته باشند.
ایده
اغلب نشریات تخصصی در زمینه انواع کسبوکارها به خوبی از سرتیترهایی که باید در 6 یا 12 ماه آینده پوشش دهند مطلع هستند. آنها به خوبی نسبت به نیازهای شرکتها اطلاعات جمعآوری کرده و آمادگی آن را دارند تا در صورت درخواست شرکت خبر مناسب را منتشر کنند. این امر فرصت مطلوبی را برای افراد مختلف مهیا میکند تا اخبار یا حتی آگهیهای تبلیغاتی خود را به طور مستقیم به دست علاقهمندان حوزه کسبوکار خود برسانند. برای مثال یک مجله تخصصی در زمینه ساختوساز در مقایسه با دیگر مجلات توانایی بیشتری برای معرفی و تبلیغ شرکتهای راهسازی به گروههای پیمانکار دارد.
متخصصان روابط عمومی با درک نیازها و انتظارات شما از یک مقاله و خبر و همچنین آشنایی با سلیقه و خصوصیات خوانندگان هر حوزه میتوانند نقش موثری در جهت افزایش مشتریان و درآمد شما داشته باشند. به عبارت دیگر با استفاده از متخصصان حوزه روابط عمومی میتوان بسیار آسانتر پیشرفت شرکت و موسسه خود را تضمین کرد.
آنچه در عمل باید انجام دهیم
-لیستی از مطالب مهمی را که میخواهید در آینده نزدیک از آنها خبر تهیه کنید جمعآوری کرده و آنها را با خبرنگار و متخصص روابط عمومی مورد نظر خود در میان بگذارید. توجه داشته باشید تصاویر مقالات تاثیرگذاری بسیار زیادی دارند، هرگز تصاویر را از مقاله خود حذف نکنید.
-به انتشار مقاله اکتفا نکنید. فعالیتهای جانبی دیگری مانند ارسال ایمیل به مشتریان و مطلع کردن آنها از مقالات نیز میتواند سودمند باشد.
-مهمترین نکته انتخاب زمان مناسب برای انتشار مقالات است. در صورت تداخل زمان چاپ مقاله یا خبر شما با اخبار مهم دیگر تعداد خوانندگان شما به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت.