آیا میدانستید اصول بازاریابی برای مشاغل کوچک و کسبوکارهای بزرگ متفاوت است؟ موثرترین راه برای بازاریابی یک کسبوکار کوچک این است که یک برنامه مبسوط که ترکیبی از فعالیتهای فروش و بازاریابی شما باشد تهیه کنید. توجه به فعالیتهای فروش نه تنها از هزینههای بالای بازاریابی شما میکاهد بلکه به آن ارزش دیگری میافزاید و آنهم توجه به خواستهها و نظرات مشتریان و آگاهی از دیدگاههای آنهاست. این کنش و واکنش بین شما و مشتریان در امر بازاریابی اطلاعاتی به شما میدهد که از هر تحقیقی باارزشتر است.
کسبوکارهای کوچک اگر بودجهای هم برای بازاریابی در نظر گرفته باشند این بودجه بسیار محدود است بهخصوص در برابر بزرگان این میدان. اما این مسئله به این معنا نیست که شما نمیتوانید در برابر رقبای بزرگتر تاب بیاورید. فقط کافی است کمی خلاقتر عمل کنید.