یکی از قدرتمندترین وبسایتهایی که ارزش صرف وقت و انرژی را دارد، سایتی است که احتمالا هنگامی که شروع به این کار میکنید، خود مجبور به ساخت آن نیستید. زمانی که کاربران شما به تدریج افزایش پیدا کردند، حتما باید با عزمی راسخ یک صفحه اجتماعی برای خود بسازید. این صفحه میتواند یک صفحه طرفداری در فیسبوک، یک انجمن چند بخشی یا حتی یک سایت اجتماعی رایگان در ning.com باشد. یک سایت اجتماعی برای شما طرفدار جذب میکند و وفاداری را نسبت به شما افزایش میدهد.
صفحه اجتماعی صفحهای است که در آن مشتریان شما میتوانند جمعی را تشکیل دهند و به طور دلخواه با یکدیگر یا با شما در ارتباط با مسائل گوناگون، دغدغهها و راهنماییهای سودمند درخصوص محصولات و ایدههای مرتبط با کسبوکار شما به بحث و بررسی بپردازند.
اگر علاقه قابلتوجهی نسبت به حوزه کاری وجود نداشته باشد، در اختیار داشتن انجمن فعالی که با هدف بحث و گفتوگو تشکیل شده است، همواره امکانپذیر نیست، اما اگر در امر پایهگذاری یک صفحه اجتماعی فعال توفیق کسب کنید، مزایای فراوانی به دست خواهید آورد.
آغاز فرآیند ساخت چنین انجمنی مستلزم شناخت شخصیت و خصوصیات مشتریان از قبیل سن، جنسیت، میزان درآمد، تحصیلات، نوع سرگرمیها و... است. شناسایی این خصوصیات به شما کمک میکند تا تحقیق خود را به طور دقیقتری انجام دهید و نیز این امکان را برای شما فراهم میآورد تا امور بازاریابی و تبلیغاتی خود را تا حد امکان معطوف به جامعه هدف کنید.
زمانی که پی بردید در جست و جوی چه کسانی هستید، آنگاه میتوانید جایی از فضای مجازی که آنها حضور دارند، به صورت آنلاین با آنها ملاقات کنید. با این تدبیر و موقعیتشناسی، کمک به افراد و جلب اعتماد (تمامی این کارها زمان کمی میخواهد)، حتما طرفداران زیادی پیدا خواهید کرد.
اکثر استادان، دانشجویان و کارآموزان خود را ترغیب میکنند تا با شناخت کامل و شرکت در انجمنهای اینترنتی که پاتوق مشتریان هدف است، امور بازاریابی اینترنتی خود را انجام دهند. اگر نمیتوانید یک وبلاگ فعال، انجمن بحث و گفتوگو، گروه، سایت عضویتی یا دیگر فضاهای اینترنتی که مشتریان هدف شما در آنجا حضور مییابند پیدا کنید، باید در پیکاری دشوار با بهرهگیری از روش اجتماعمحور آنلاین برای محصول و خدماتی که ارائه میدهید، جذابیت بیافرینید.
یکی از وبسایتهای مشهور در این زمینه، وبسایتی است که در آن روزانه صدها مبتکر اینترنتی بهصورت آنلاین یکدیگر را ملاقات میکنند و آزادانه در مورد ایجاد و پیشبرد مسیرهای متعدد کسب درآمد بحث و گفتوگو میکنند. در این سایت از چندین نویسنده کارشناس بهعنوان مهمان دعوت میشود تا ایدهها و استراتژیهای خلاقانه خود را در سایت قرار دهند. همچنین یک کتابخانه مجازی شامل مباحث و موضوعاتی با مضمون استراتژیهای کسب درآمد، ایجاد شده است. هر کسی از این سایت مزایایی بهدست میآورد.
اغلب کارشناسانی که بهعنوان مهمان دعوت میشوند، یک پیغام میگذارند یا محصول یا وبسایتی را معرفی میکنند که در اصل بخشی از سایت مذکور را فعال و تقویت میکند.
اگر بخواهیم قوانین سابق در عرصه کسبوکار را در نظر بگیریم، هنگامی که مشتری ما از طریق تخصص شخص دیگری با پیشنهادهای ارائه شده تحریک و به سایت او جذب میشود، احتمالا باید عصبانی شویم، اما در این شرایط به هیچوجه نباید عصبانی و ناراضی شد، چرا که در عینحال شبکهای با ارتباطات مستحکم به وجود آوردهاید که اعضای آن به توانایی و استعدادهای شما اعتماد دارند و همچنین جمع کثیری از کارشناسانی که لطف شما را پاسخ خواهند داد.
سایت شما میتواند جولانگاه اندیشههای افراد و تخصص کارشناسان باشد و شما میتوانید افراد مختلفی را به این سایت دعوت کنید.
بسیاری از کارشناسان جدید که وارد این سایت میشوند، از طریق جلب توجه بخشی از مخاطبان شما برای خود سایتی ایجاد میکنند، اما در عوض شما هم اعتبار خود را تثبیت میکنید، به کارشناسان بیشتری دست پیدا میکنید و محتوای جذابی را برای مخاطبان خود فراهم میآورید.
همچنین اگر یک کارشناس جدید پیشرفتی داشته باشد، هنگامی که دیگران از او در مورد اینکه چه کسی آنها را در آغاز این کار یاری کرده است، میپرسند، باز هم بر اعتبار شما افزوده خواهد شد.