گاهی برای انجام یک کار بزرگ، تنها یک محرک کوچک هم کفایت میکند و بر عکس این، گاهی با بزرگترین و اثر بخشترین حرفها هم نمیتوان حتی یک کار کوچک را انجام داد. توصیه بزرگان این است که وقتی میخواهیم هر کاری را شروع کنیم، از خود بپرسیم آیا این کار بهترین کاری است که هماکنون و در این زمان میتوانم انجام دهم، آیا انجام این کار بهترین سودها را برای من درپی خواهد داشت یا به بیانی دیگر از خود بپرسیم اگر آدم مهمی بودم این کار را چگونه انجام میدادم، مثلا اگر آدم مهمی بودم شغلم را با چه کیفیتی پیش میبردم؟ این پرسش از آن پرسشهای گرهگشاست.
کافی است که کمی به تخیلمان احترام بگذاریم و خود را برترین فرد در حرفه خود تصور کنیم. حال ببینیم در آن صورت رفتار، ذهنیتها، خواستهها و برنامهریزیهای ما چگونه خواهد بود؟
نگرش در زندگی همه چیز است. نگرش منفی موفقیت را کاهش میدهد و نگرش مثبت باعث ایجاد موفقیت میشود. بدون باور به خود در یک مسیر فاقد موفقیت قدم خواهیم گذاشت. موفقیت چیزی است که ایجاد میشود، بنابراین هنگامیکه ما قاطعانه به خود باور داشته باشیم تقریبا میتوانیم به هر چیزی دست پیدا کنیم.
به این باور داشته باشیم که ما قدرت انعطافپذیری و شکیبایی را هنگامی که اوضاع سخت میشود، داریم. انسانهای موفق در ابتدا تصویر روشنی از موفقیت خودشان داشتهاند. این کاری است که خیلی از ما در انجام آن ضعف داریم و نمیتوانیم باور کنیم که میتوانیم موفق شویم.
کسانی که ما را احاطه کردهاند مهمترین انتخابهای ما برای بالا رفتن از نردبان کسبوکار هستند، تفکر منفی واگیردار است و اگر گروههای کاری بهویژه کارفرمایان افراد منفی باشند یک تنزل برای شما محسوب میشود. برای رسیدن به اهداف خود در صورت لزوم هر فردی برای کسبوکار مضر باشد حتی کارفرمایان را باید از کسبوکار دور کرد. فقط یک نفر برای از بین بردن روحیه تمام افراد کافی است. اما زمانی که افراد هدفگرا و موفق را احاطه کنیم میتوانیم از آنها یاد بگیریم. حال انتخاب یک روش بازاریابی کمهزینه، کارا، مناسب با کسبوکار ما موفقیت است و باید به آن و تمام چالشهایش با دید مثبت و نگاهی موفقیتآمیز نگریست.
همیشه چند راه آسان تا رسیدن به قله یک کوه وجود دارد و اغلب پیدا کردن آنها سخت است. چالش یک قطعه ضروری در موفقیت هر کدام از این روشهای بازاریابی است. به چالش کشیدن یک چیز باعث رشد در طول مسیر میشود. باید بدانیم که هر چالش در کسبوکار شرایط و فرصت جدیدی برای هدایت کسبوکار ما است. ما بهعنوان یک بازاریاب موفق میدانیم که میخواهیم موفق شده و از این روش کمهزینه بازاریابی بهترین بهره را ببریم؛ بنابراین باید بهصورت عمیق و هوشمندانه در مورد مسیری که اجرا خواهیم کرد فکر کنیم.
با این وجود هیچ تضمینی برای موفقیت در زندگی یا کسبوکار وجود ندارد و ما برای موفقیت باید ریسک کنیم. اگر از ریسک بترسیم، در موفقیت خود محدودیت قرار میدهیم. پس باید بدون ترس اما با آگاهی از این روشهای قدرتمند استفاده کرده و به موفقیت و کارآمد بودن آنها ایمان داشته باشیم.