نام تجاری تصویری جامع از شرکت به مخاطب میدهد و تنوع محصولات به تغییر آن نمیانجامد، ایجاد نامی تجاری اطلاعات بیشتری در اختیار مشتریان قرار داده و برای شرکت اعتبار به همراه دارد. ایجاد نام تجاری برای شرکتتان این فرصت را به شما میدهد تا ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کنید و همچنین اعتبار شرکتتان را نیز افزایش دهید. ایجاد نام تجاری امری است که اکثر شرکتها به دلیل عدم آگاهی از اثرات مثبت آن اقدام به انجامش نمیکنند.
در حقیقت ایجاد نام تجاری این پیام را که شما در کار خود جدی بوده و قصد بهترین شدن را دارید به مشتریان منتقل میکند. در عین حال انجام چنین کاری باعث میشود تا کارکنانتان این اطمینان را که برای یک مؤسسه خاص در حال کار هستند بهدست بیاورند. در زمینه دولتی نیز اقدام شما در ایجاد نام تجاری باعث میشود تا نگاه مقامات نسبت به مؤسسه شما تغییر کرده و به تدریج شما را به چشم یک مؤسسه تأثیرگذار و بزرگ بنگرند حتی اگر واقعا شما چنین پتانسیلی را نداشته باشید.
ایده
ادوارد استوبارت در کودکی مانند همه بچهها علاقه خاصی به بازی با کامیونهای اسباب بازی داشت، هنگامی که ادوارد بزرگتر شد در خانوادهاش که شغلشان کشاورزی بود مسئولیت حملونقل محصولات را بر عهده گرفت و این آغاز کار ادوارد استوبارت بود تا امپراطوری حملونقل خود را پایهگذاری کند.ادوارد از ابتدا میدانست که نیاز به یک نام تجاری دارد تا بیانگر تواناییهای شرکتش باشد. صدها شرکت دیگر قبل از شرکت وی قدم در راه تجارت حملونقل گذاشته بودند، حتی بعضی از رقبای ادوارد پیش از به دنیا آمدنش نیز مشغول این کار بودند.
بنابراین وی ناچار بود تمرکزش را روی قیمت خدمات، کیفیت و امانتداری بگذارد تا قادر به رقابت با سایرین باشد.استوبارت از اسم افراد مشهور دهه 70 میلادی برای نامگذاری کامیونهای خود استفاده کرد و همچنین تأکید خاصی بر نوع لباس رانندگان شرکتش داشت، در واقع او سعی میکرد عنصر خلاقیت را به کار خود اضافه کند. نحوه آموزش رانندگان همچنان یکی از نقاط قوت شرکت حملونقل استوبارت است، شرکت در مراحل آموزشی خود رانندگان را ملزم به رعایت احترام و ادب نسبت به سایر رانندگان و به خصوص مشتریان میکند.
این روش آموزشی باعث ارتقای جایگاه شرکت و تمایز آن از سایر رقبا شده است. از دیدگاه مشتریان نیز انجام کارهای حملونقلی بهوسیله شرکت استوبارت آغاز یک تغییر خوشایند بود، در زمانی که اکثر شرکتهای حملونقل مراحل اداری نسبتا زیادی را به مشتریانشان تحمیل میکردند شرکت استوبارت این امکان را برای مشتریان فراهم کرد تا در کمترین زمان کار حملونقلی خود را انجام دهند. این دقیقا همان چیزی است که تفاوتها را رقم میزند.
شرکت حملونقل ادوارد استوبارت هماکنون شناخته شدهترین شرکت در زمینه حملونقل در بریتانیاست. همچنین این شرکت کلوپ هواداران خود را دارد و مردم زیادی علاقهمند به جمع آوری تصاویر مدلهای مختلف کامیونهای شرکت استوبارت هستند. اینها دستاورد کمی برای یک شرکت حملونقل نیست!
آنچه در عمل باید انجام دهیم
-آماده هزینه پول برای ایجاد نام تجاری شرکتتان باشید.
- متفاوت از رقبا عمل کنید و سعی کنید خدماتی را به مشتریان ارائه دهید که رقبا ارائه نمیدهند.
- دوستدار و متعهد به برند خود باشید، اگر شما اینگونه نباشید چه کسی خواهد بود؟