بدون هیچ شکی تمام شرکتها پیوندی میان مدیریت روابط عمومی و تبلیغات خود ایجاد میکنند و از این طریق سعی در افزایش درآمد و بالا بردن تعداد بازدید سایت خود و موارد این چنینی دارند. با این حال اکثر شرکتها در این زمینه روشی بسیار ابتدایی را در پیش میگیرند مثلا تبلیغ موفقیتهای تیم مدیریت روابط عمومی یا استخدام مدیران روابط عمومی برای تبلیغات خود که هر دوی این موارد اگرچه لازم و ضروری به نظر میآید اما به تنهایی کافی نیست.
ایده
زمانی که شرکت بازیسازی سگا اقدام به معرفی کنسول جدید خود کرد به خوبی میدانست که کار دشواری جهت جلب توجه مشتریها دارد خصوصا آنکه اکثر آنان نوجوان بودند و پایین بودن سن مشتریان کار را عملا دوبرابر سخت میکرد.برای دستیابی به این امر، سگا مجبور به انجام کاری خارقالعاده و کاملا جذاب داشت به همین خاطر اقدام به راهاندازی و ادغام تیم مدیریت روابط عمومی با تیم انجام امور تبلیغاتی شرکت جهت انجام انقلابی در این زمینه کرد.
سگا در ابتدا اقدام به معرفی محصول در تبلیغاتی که برای نوجوانان جذاب بود کرد (مانند تبلیغات موادغذایی، وسایل بازی و پوشاک). آنان حتی از همین روش روی بیلبوردهای تبلیغاتی سایر شرکتها سود بردند اما تبلیغی که موفقیتی فراتر از تصور برای آنان به ارمغان آورد تبلیغ بسیار مشهور آن زمان با محوریت چند دزد دریایی بود. اگرچه این شرکت هیچ تبلیغ مستقلی برای معرفی محصول خود ارائه نکرد اما ترکیب تیم مدیریت روابط عمومی با مسئولان تبلیغاتی باعث شد این شرکت با صرف هزینهای بسیار کمتر نسبت به سایر رقبا به محبوبترین کنسول بازی آن زمان تبدیل شود.
آنچه در عمل باید انجام دهید
-در اندیشه ایجاد پلی ارتباطی بین دو تیم مدیریت روابط عمومی و تبلیغاتی خود باشید.
-سعی کنید تبلیغات خود را در عین جذابیت طنزآمیز سازید تا تاثیر بیشتری و بهتری بر مخاطب گذارد.
-از تبلیغات جنجالی به طور جدی دوری کنید.