تحت هر شرایط و محیطی صحبت درباره خود برای مخاطبان خستهکننده است بهجز زمانی که مشتری به جای شما صحبت کند که در این صورت مشتریان بیشتری نسبت به حالت اول به دست خواهید آورد و حرفهای زده شده باورپذیرتر خواهند بود. کسب اعتبار خصوصا نزد مشتریان جدید مسئله همیشگی اغلب شرکتهاست. منظور از اعتبار اطمینان قلبی مشتری به شرکت و محصولات (حتی قبل از معرفی)است.
ایده
کاری که اکثر شرکتها انجام میدهند انتشار تجربیات دارندگان محصولاتشان است که بدون شک مشتریان از آن استقبال لازمه را صورت میدهند. همانطور که میدانیم همه اطلاعات به علت محرمانه بودن قابل انتشار نیستند ولی موقعیتی که شرکت به طور رایگان و بدون هیچ اجباری در اختیار مشتریان برای انتشار نظرات و تجربیات خود قرار میدهد آنان را کاملا راضی نگه میدارد. تجربیات مشتریان را میتوان در وبسایت شخصی شرکت و در صورت دارا بودن ارزش خبری بالا در مجلات تجاری به چاپ رساند.
به علت هزینههایی که این امر در بر دارد این احتمال وجود دارد که اقدام به خلاصه کردن متن کنیم در حالی که تجربیات به دست آمده حاکی از آن است که این ایده احتمال موفقیت در این زمینه و برآورده شدن انتظارات را کاهش میدهد. چنین طرحی باعث افزایش اعتبار شرکت، رضایت مشتری و آسان کردن کار روزنامهنگاران جهت پر کردن فضاهای خالی روزنامه خود است.
از دیگر نکات مثبت آن میتوان به قابل استفاده بودن اطلاعات آن در هر زمانی اشاره کرد به طوری که تقریبا هیچگاه ارزش خود را از دست نخواهند داد و تقریبا هر شرکتی که ارائهدهنده خدمتی به مشتریان است میتواند در این زمینه فعالیت کند.حتی مدارس نیز میتوانند چنین طرحی را برای دانشآموزان موفق خود و معرفی کادر و امکانات مدرسه پیاده کنند.
آنچه در عمل باید انجام دهیم
-قبل از تولید محصول جدید نظرات درباره محصولات قبلی خود را مدنظر قرار دهید.
- جزییات مهم را به متن اضافه کنید. (مانند افزایش 23درصدی گردش مالی شرکت)
-از زبان عامیانه و عکسهای مرتبط با موضوع استفاده کنید.