آیا میدانستید یکی از روشهای تعیین واژههایی که با بیشترین درجه احتمال میتوانند مشتریان را رهسپار وبسایت شرکت شما کنند استفاده از ابزار کلید واژه در موتورهای جستوجوی اصلی است؟ کافی است به سادگی یک کلید واژه را وارد کنید و ابزار مذکور گزارشی را در اختیار شما قرار میدهد که نشاندهنده این است که خریداران چند دفعه کلید واژه مذکور را تایپ کرده و به همین ترتیب سایر کلید واژههای مربوط به آنرا مشخص خواهد کرد. بهعنوان مثال، یکی از جستوجوهای اخیر درباره «حلقه ازدواج» در موتور جستوجوی اوورچر نشان داد که خریداران 165277 مرتبه واژه مذکور را تایپ کردهاند. سایر واژههای مربوطه شامل حلقه ازدواج تیتانیوم 65992 مرتبه، حلقه ازدواج پلاتینیوم 30469 مرتبه و حتی حلقه ازدواج با الماس ارزانقیمت 254 مرتبه بوده است.
رایجترین واژههای ظاهر شده در لیست حاصله نشاندهنده علائمی درباره کلید واژههایی است که بر سر آنها مایل به شرکت در مزایده هستید. ممکن است همچنین بخواهید این واژهها را در بحثهای جانبی، متون و عناوین صفحات وبسایت شرکت خود قرار دهید تا جایگاه آن در سایت را بهصورت استقرار طبیعی یا ارگانیک بهبود دهید. مزایده بر سر کلید واژههای کلی مثل پوشاك نهتنها میتواند هزینه قابل توجهی را برای شرکت به همراه داشته باشد بلکه خریدارانی را به وبسایت شما میآورد که خریداران واقعی شما نخواهند بود. یک استراتژی بهتر در استفاده از کلیک واژهها، بهکارگیری واژههای تخصصیتر مثل «پوشاك غربی» یا «پوشاك بچه» است که نرخ هر کلیک برای آن ارزانتر بوده و به احتمال بیشتری میتوانند مشتریان خاص موردنظر شرکت را جذب کنند.