پرسش: مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده موادغذایی هستم. در این بازار پررقیب، ارائه محصول سخت است؛ به همین دلیل تصمیم به تبلیغ و اکران آگهی روی رسانه بیلبورد گرفتهام. امکان دارد در زمینه انتخاب یک بیلبورد مناسب مرا راهنمایی کنید؟
پاسخ کارشناس: برای انتخاب بیلبورد حتما گروه هدف خود را با دقت شناسایی کنید؛ چون شرکتی مانند شما که در این بازار کوچک است نباید به همین راحتی هزینههای تبلیغاتی خود را از دست بدهد. پس باید محل تردد مشتریان خود را شناسایی کنید. سعی کنید از بیلبوردهایی استفاده کنید که در محلهای پرترددی نصب شدهاند. بیلبوردهای اتوبانهای شلوغ در این میان در اولویت قرار دارند.
چون شرکت شما در زمینه موادغذایی فعالیت میکند، پس باید تمرکز زیادی روی بیلبوردهایی که در مقابل فروشگاههای بزرگ نصب هستند، داشته باشید. به مکان و زاویه دید و ارتفاع بیلبورد انتخابی خود نیز دقت کنید. علاوه براین موارد، از هفت کلمه مشهور غافل نشوید. پیام تبلیغاتی که روی بیلبورد استفاده میکنید نباید از هفت کلمه بیشتر باشد، چون تاثیرگذاری پیام را کاهش میدهد و بیلبورد شما را شلوغ میکند. فونت و اندازه سایر کلمات نیز اهمیت دارند، به نورپردازی بیلبوردها در شب نیز اهمیت دهید. سعی کنید بیشتر از دو فونت مختلف در طراحی بیلبورد خود استفاده نکنید که مطمئنا تاثیرآن را کاهش خواهد داد.
گاهی برای جذابیت، از تصاویر سه بعدی نیز روی بیلبورد استفاده کنید. بهتراست که علامت تجاری یا همان لوگو را در سمت راست تصویر روی بیلبورد استفاده کنید. به هرحال زمان دیده شدن بیلبورد پنج یا هفت ثانیه است، پس سعی کنید بهترین بهرهبرداری را کنید. کلمات را در سمت راست و تصاویر آگهی نصب شده روی بیلبورد را در سمت چپ طراحی کنید. حتما سعی کنید از سه عنصر تصویری برای طراحی بیلبورد استفاده کنید، گاهی تصاویر زیاد باعث ایجاد خطای دید مشتری میشود و تمام تلاش طراح تبلیغاتی برای دیده شدن طرح آگهی هدر میدهد. به هرحال تمامی نکات گفته شده را یک طراح حرفهای به خوبی میداند، ولی دانستن این نکات توسط سفارشدهندگان آگهی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، چون مانع از بین رفتن سرمایه تبلیغاتیشان خواهد شد.
* اگر شما هم در کسبوکار خود با چالشی روبهرو هستید، در صورت تمایل مشکل خود را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما در میان بگذارید و پاسخ خود را در همین بخش پیگیری کنید.