براساس مطالعات صورت گرفته در موسسات تحقیقاتی معتبر، حدود 6 میلیون و 600 هزار نفر از کودکان آمریکایی وجود بابانوئل را باور نداشته و این پیرمرد قرمزپوش را موجودی خیالی و افسانه ای می دانند.
در همین راستا آژانس تبلیغاتی که با شرکت AT&T یکی از بزرگ ترین اپراتورهای تلفن همراه در جهان همکاری می کند، تصمیم گرفته است با استفاده از تکنولوژی همچنان کودکان آمریکایی را به رویاپردازی درباره سانتا کلاز یا آنطور که ما می شناسیم یعنی بابانوئل تشویق کند.
در همین راستا این پروژه تبلیغاتی که Santa Live نام گرفته است از دیروز و در صفحه اختصاصی شرکت AT&T در فیس بوک و با استفاده از قابلیت ارسال فایل های ویدئویی زنده آغاز شده است.
در کلیپ ویدئویی که به این منظور ساخته شده است سانتا کلاز به همراه سورتمه و گوزن های سفید رنگ خود در حال آماده سازی هدایا برای کریسمس دیده می شود. در ادامه این فایل ویدئویی که با استفاده از
Facebook Live منتشر می شود سنت نیک پیر اسامی 200 نفر از بچه هایی را که در سال گذشته رفتار بهتری داشته و به اصطلاح بچه های خوبی بوده اند خوانده و حسن رفتار آنان را به دیگران گوشزد می کند.
بازاریاب های شرکت AT&T هم در این میان بیکار نبوده اند و از والدین آمریکایی خواسته اند با ثبت نام کودکان خود برای مشارکت در رویداد Santa Live داستان هایی را که توسط کودکان شان نوشته شده است ارسال کنند تا بابانوئل برخی از آنها را در کلیپ ویدئویی زنده خود برای دیگران بخواند.
گفتنی است براساس برنامه ریزی های صورت گرفته شرکت مخابراتی AT&T والدین کودکان شرکت کننده در این رویداد را از زمان خوانده شدن نام فرزندشان و همچنین داستان ارسالی وی آگاه کرده و لیست مذکور را در اختیار آنان قرار می دهند.
با این وجود حتی در صورت عدم توجه والدین به لیست تهیه شده، برنامه تعامل با مخاطبان رویداد Santa Live در فیس بوک شرکت AT&T ادامه خواهد یافت و افراد می توانند از طریق ارسال کامنت های خود به صورت زنده نظرات شان را با بازیگران این رویداد تبلیغاتی درمیان بگذارند. گفتنی است ویدئوهای شخصی سازی شده از خواندن داستان های ارسال شده از سوی کودکان به صورت دی وی دی و به عنوان یادگاری برای خانواده های شرکت کننده در این طرح ارسال خواهد شد.
اقدام تبلیغاتی اخیر شرکت مخابراتی AT&T در شرایطی صورت می گیرد که کارشناسان معتقدند این شرکت قصد دارد معجزه قطب شمال را به صورت زنده از فیس بوک پخش کند. به عقیده تحلیلگران اقدام اخیر AT&T در راستای ادامه برنامه تقدیر و تشکر این شرکت مخابراتی از مشتریان وفادار خود صورت می گیرد.
لازم به ذکر است که علاوه بر رویداد تبلیغاتیSanta Live، برند مخابراتی معتبر AT&T برنامه های تبلیغاتی دیگری نظیر ارائه یک بلیت سینمای رایگان در سه شنبه شب ها در ازای خرید یک بلیت و همچنین دسترسی مشترکان این شرکت به بلیت کنسرت ها پیش از آغاز رسمی فروش آن را نیز اجرا کرده است.
کاترین بوردا، مدیر بخش سرگرمی های شرکت AT&T در رابطه با برنامه های تبلیغاتی شرکت متبوعش می گوید: «یک برنامه تقدیر و تشکر هوشمندانه به معنای آن است که شما به بهترین شکل ممکن از افراد به خاطر وفاداری شان تقدیر کنید و در عوض انتظاری از آنها نداشته باشید.»
وی ادامه داد: «ما به خوبی می دانیم که مشتریان همواره قصد دارند از عزیزان شان تشکر و قدردانی کنند و ما قصد داریم با اجرا کردن برنامه های تبلیغاتی متعدد در این زمینه در ثبت خاطره های دوست داشتنی مشتریان مان سهیم باشیم.»