آیا می دانستید برای اتخاذ استراتژی کسب و کار الکترونیکی چند تصمیم متوالی و مرتبط به هم وجود دارد که شامل موارد زیر است؟
1- تحلیل فرصت های بازار: موفقیت در استراتژی کسب و کار الکترونیکی بستگی به درک عمیق از موقعیت بازار در درازمدت و کوتاه مدت دارد. منظور از بازار شامل فروشندگان و خریدارانی است که آینده مبادلات سازمان را شکل می دهند.
2- مدل های تجاری: یک مدل تجاری نشان دهنده محتوا، ساختار و مدیریت تعاملات و مبادلات بین یک شرکت و شرکت های همکار با مشتریان است.
مدل های تجاری در سازمان نقش حلقه واسط بین استراتژی ها و فرآیندهای کسب و کار در سازمان را بازی و مابین دو مقوله راهبردهای تجاری از فرآیندها و برنامه های عملیاتی، ارتباط کارا ایجاد می کنند. در واقع طراحی مدل کسب و کار الکترونیکی معادل با عملیاتی سازی و معماری یک راهبرد کلی در شرکت است تا از این طریق راهنمایی های لازم در جهت اجرای فرآیندهای کسب و کار و سیستم های اطلاعاتی ایجاد شود.