آیا می دانستید با تقسيم هزينه كل تبلیغاتی بر تعداد مخاطبان، مي توانيد هزينه هر نفر را در هر رسانه به دست آوريد و فعالیت تبلیغاتی خود را ارزیابی کنید؟ با این حال باید بدانید که این کار نمي تواند به صورت دقیق موثر بودن رسانه های انتخابی را براي شما مشخص كند. مثلا اگر مي خواهيد يك كتابچه رايگان يا يك فيلم ويدئویی را كه حاوي راهنماي استفاده كننده است ارائه دهيد، نياز به رسانه اي داريد كه مشتري شما بتواند محتواي اين فيلم ويدئو را ببيند و فرصت كافي براي يادداشت شماره تلفن يا نشاني شما داشته باشد.
همچنين اگر محصول شما نياز به نمايش در مدت زمانی كوتاه دارد یا اينكه فقط براي مدت زمان خاصي داراي اعتبار است و در همان زمان كوتاه بايد به تعداد بيشتري مشتري ارائه شود، مي توانيد از رسانه هایی مثل روزنامه هاي محلي هم براي تبليغ استفاده كنيد.