از طریق انتخاب ابزار مناسب برای شغل خود میتوانید با صرف کمترین انرژی و زمان به بهترین نتایج ممکن دست یابید. هماکنون بیش از هر زمان دیگری درک و به کارگیری مفهوم اهرم از اهمیت بالایی برخوردار است. من این اظهارنظر را به چندین دلیل بیان میکنم و همچنین این واقعیت را اظهار میدارم که تغییر و تحول بیش از پیش با سرعت انجام میشود و بهطور مداوم ابزارهای جدید و بیشماری ظهور مییابند.
اگر مقوله اهرم را نادیده بگیرید، از قافله عقب خواهید ماند. برای روشن شدن منظور من با تحلیلی ساختاری، تصور کنید که ابزار به کار رفته در ساختمان یک خانه با همان سرعت تحول ابزار رسانههای ارتباطجمعی، تبادل اطلاعات و انتشار محتوا تغییر یابد. در مثال من فروشگاههای سختافزار، تقریبا هر ماه کالاهای موجود را بهطور کامل با ابزاری بهتر، سریعتر و ارزانتر تعویض میکنند. فروشگاههای جدید باز و خیلی زود بسته میشوند. آنچه در سال گذشته به کار میآمد ناگهان بلااستفاده میشود و سازندگان خانهها بیش از پیش به مشاوران معتمد اتکا میکنند تا به آنها در انتخاب میان گزینههای موجود کمک کنند.
سازندگانی که تصمیم میگیرند این روش را نادیده بگیرند، تولید محصولی رقابتی و با صرفهاقتصادی را تقریبا غیرممکن خواهند دید. من مطمئنم افرادی که در صنعت ساختوساز هستند متفقالقولند که بخشی از مطالبی که بیان کردم کاملا صحت دارد. اگر میخواهید پیشرفت کنید باید به مقوله مهم استفاده از اهرم توجه داشته باشید و هر هفته کمی وقت برای خواندن آثار پیشگامان اندیشه و تفکر صرف کنید. به همین دلیل است که من همواره به صاحبان کسبوکار میآموزم که بر کسبوکار خود مسلط باشند، نه اینکه در آن غرق شوند.
من تابهحال چندین ابزار را به شما معرفی کردهام که همگی میتوانند به اهرمی برای دستیابی به موفقیت شما تبدیل شوند، اما از هر استراتژی و ابزاری مهمتر این است که همواره از فرصتهای پیش رو به عنوان اهرمی برای دستیابی به موفقیت بهره ببرید. هیچکس تاثیر دوستان و تجارب مشابه شما را ندارد. تمامی این ارتباطات و درسها مواردی هستند که میتوان از آنها بهعنوان وسیله پیشرفت خود استفاده کرد.
حتی داستان شما نیز میتواند بهعنوان عامل پیشرفت و ترقی فرد دیگری به کار رود. یک مسئله مهم را همواره باید در نظر داشت. درست است که وسیله پیشرفت و دستیابی به موفقیت را میتوان در ارتباطات به کار برد، اما هرگز نباید این مسئله را به مواردی که موفقیت تمام اجزا تضمین نمیشود، تعمیم داد. اگر بتوانید بر ارتباطات خود مسلط شوید و از آن بهعنوان اهرم استفاده کنید و همزمان به منافع دیگر بخشها توجه وافی داشته باشید، از مهارت کاری و بازاریابی بسیار قدرتمندی برخوردار خواهید بود. من از این موضوع بسیار شگفتزده میشوم که میبینیم افراد مشتاق گاهی اوقات تمام آنچه را میآموزند و تجاربی که دارند، دور میاندازند تا اینکه کاملا مسیر جدیدی از فرصتهای پیش رو را که البته اطلاعات کمی از آن دارند، طی کنند.
من اغلب اوقات این مسئله را نوعی تعقیب و پیگیری به دنبال چیزی میدانم که آینده روشن و مشخصی دارد. متاسفانه بسیاری از کارآفرینان چنین عادت بدی را دارند و این موضوع باعث میشود سیاهه طویلی از تلاشها، پذیرفتن ریسکهای کاری و نیز ناکامیهای خود در اختیار داشته باشند. حتی از عبرتهایی که هزینههای سنگینی را به ما تحمیل کرده است، میتوان بهعنوان فرصتی عالی برای دستیابی به موفقیت استفاده کرد. تاریخ سرشار از نمونههایی از موفقیتهای عظیمی است که پس از چندین سال شروع نادرست بهدست آمدهاند.